וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה שלחה טילים מתקדמים נגד ספינות לסוריה"

בראיון ל"ניו יורק טיימס" אמרו גורמים רשמיים בארה"ב כי מדובר בדגם משופר של טילי "יאחונט" שמוסקבה סיפקה בעבר לאסד, אולם הדגם החדש מצויד ברדאר המשפר מאוד את יעילותם

מסיבת עיתונאים של שר החוץ הרוסי ומזכ"ל האו"ם

LIVE

רוסיה שלחה לאחרונה טילים מתקדמים נגד ספינות לסוריה, כך דיווח לפנות בוקר (שישי) ה"ניו יורק טיימס". לדברי גורמים אמריקנים רשמיים, המצויים בפרטי דוחות מודיעין מסווגים, מדובר בדגם משופר של טילי "יאחונט" שרוסיה סיפקה בעבר למשטרו של בשאר אסד. אלא שהדגם החדש מצויד ברדאר המשפר במידה ניכרת את יעילותם.

לדברי ג'פרי ווייט, בכיר לשעבר בשירות המודיעין האמריקני, משלוח טילי היאחונט "תורם ליכולותיה הצבאיות של סוריה, ובפרט נועד להרחיק התערבות מצד גורמים במערב או מצד בני בריתם מאזור החוף". עוד אמר ווייט כי מדובר ב"סימן למחויבות של רוסיה למשטר הסורי".

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
משלוח טילי "יאחונט" שנשלח בעבר לסוריה/AP

במקביל, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח הבוקר כי רוסיה שלחה כ-12 ספינות קרב או יותר לפטרל במים סמוך לבסיס חיל הים שלה בסוריה. על פי הדיווח, גורמים אמריקנים ואירופאים רואים במהלך צעד חדש שנועד להזהיר את המערב ואת ישראל שלא להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. עוד דווח, כי הנוכחות הרחבה של רוסיה בים התיכון – שהיא אחת מפריסותיו הגדולות של חיל הים הרוסי מאז המלחמה הקרה - החלה למשוך את תשומת לבם של האמריקנים לפי כשלושה חודשים.

הדיווחים התקבלו על רקע יוזמת ארצות הברית ורוסיה לכנס בחודש הבא ועידה בינלאומית שתדון בפתרונות לסיום מלחמת האזרחים הנמשכת זה שנתיים בסוריה, ושגבתה את חייהם של למעלה מ-70 אלף בני אדם. בוועידה הבינלאומית אף צפויים להשתתף נציגים מטעם משטרו של אסד ומטעם האופוזיציה הסורית.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סירה של משמר החופים הטורקי מלווה את המשחתת "סמטליבי" של חיל הים הרוסי, החוצה את מיצרי הבוספורוס בדרכה לסוריה, 11 ביויל 2012. רויטרס
הנוכחות הרחבה של רוסיה בים התיכון החלה למשוך את תשומת לבם של האמריקנים לפי כשלושה חודשים/רויטרס

בתוך כך, יו"ר ועדת יחסי החוץ של הפרלמנט ברוסיה, אלכסיי פושקוב, אמר השבוע בראיון ל-סי.אן.איי כי שליחת מערכות ה-S-300 לסוריה מהווה "מסר" לכך שרוסיה אינה תומכת בהתערבות חיצונית בנעשה בסוריה. "אנחנו מתנגדים לאזורים-אסורים-לטיסה כיוון שהם הצעד הראשון לתקיפה אווירה", אמר פושקוב. לדבריו, "סוריה ביקשה מרוסיה לתת לה את האפשרות להגן על עצמה מפני תקיפות אוויריות".

חרף הלחץ הישראלי והצהרות קודמות מצד בכירים במוסקבה, הבהיר אתמול שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי ארצו מתכוונת לעמוד בהתחייבותה ולמכור לסוריה את מערכות טילי הקרקע-אוויר המתקדמות מסוג S-300. אמנם לדברי לברוב רוסיה "אינה חותמת על עסקאות חדשות", אך בכוונתה לכבד הסכמים קיימים עם סוריה.

"כבר הוצאנו לפועל חלק מהעסקה"

"כבר הוצאנו לפועל חלק מהעסקה", אמר לברוב והוסיף כי בכוונת הרוסים להשלים את ההסכם. בראיון לטלוויזיה הרוסית הסביר לברוב כי אי-מימוש התחייבויות בהסכמים חתומים יציג את רוסיה כבלתי אמינה בפני צדדים נוספים עמם חתמה על עסקאות נשק. בדבריו היום סתר שר החוץ הרוסי דברים שאמר רק בסוף השבוע האחרון, אז אמר כי לארצו אין כל כוונה למכור לסוריה מערכות הגנה מתקדמות נגד מטוסים. עוד אמר לברוב כי רוסיה תמלא את התחייבויותיה לדמשק, המעוגנות בחוזה, אולם לא תכלול במכירה את מערכות ה-S-300.

ביום שלישי האחרון נועד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה להניא אותו ממכירת המערכות המתקדמות לידי סוריה, שאם תחזיק את אותן מערכות, תפגע בעליונותה האווירית של ישראל באזור. בפתח הפגישה, שנערכה בעיר סוצ'י, הודה נתניהו לפוטין על שהזמין אותו לפגישה ואמר: "האזור שסביבנו מאוד רועש, רוגש, לא יציב ונפיץ ולכן אני שמח על ההזדמנות לבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולהביא ביטחון ויציבות לאזור". בתום הפגישה אמר פוטין כי חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה.

ה-S-300 היא מערכת שמסוגלת ליירט מטוסים ואף טילים בטווח של 200 קילומטרים, ואם הייתה נמצאת בידי אסד הייתה ודאי משפיעה על השיקולים שבתקיפה נוספת בשטחי ארצו. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון, שעשויות לפגוע בעליונות האווירית ובחופש הפעולה האווירי המוחלט כמעט, ממנו נהנית ישראל בזירה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully