וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאיימת: רכב ישראלי שיפנה פצועים – יותקף

7.5.2013 / 20:06

גורם סורי בכיר אמר לערוץ "אל-מיאדין" כי רכב צה"לי שיטפל במורדים סורים פצועים ליד הגבול יהווה מטרה עבור צבא אסד. קרי ופוטין נועדו במוסקבה בניסיון להגיע לפתרון באזור

סוריה ממשיכה לשגר איומים לעבר ישראל: גורם סורי בכיר אמר היום (שלישי) כי כל כלי רכב ישראלי שיפנה פצועים סורים מקרב המורדים יהווה מעתה מטרה עבור הצבא הסורי. הגורם אמר לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" המקורב לחיזבאללה כי גם בתי חולים בסוריה או אמבולנסים שיטפלו במורדים יהפכו למטרה עבור צבאו של הנשיא בשאר אסד.

בחודש מרץ החולף הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להעביר לטיפול בישראל שני סורים שנפצעו בקרבות עם צבא אסד, סמוך לגבול המשותף. השניים, יחד עם חמישה מורדים סורים נוספים, הגיעו לאזור הגבול כשהם סובלים מפציעות. כוח צה"ל שהוזעק למקום טיפל בחמישה והעביר את השניים הנותרים לטיפול בבית חולים בישראל. כחודש לפני כן פונו שבעה מורדים סורים לטיפול בבתי חולים בישראל לאחר שנפצעו בקרבות עם צבא אסד.

נושא: מעבר הגבול עם סוריה, מאי 2013. יותם רונן
גבול ישראל-סוריה/יותם רונן

על רקע המתיחות הגוברת באזור בימים האחרונים, נפגשו היום במוסקבה שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בפגישה אמר קרי לפוטין, בעל בריתה של סוריה, כי לשתי המדינות אינטרסים משותפים הנוגעים לסוריה, ובכללם קידום היציבות האזורית ומניעה של התפשטות האלימות. קרי ציין כי ביכולתן של ארצות הברית ורוסיה לעבוד במשותף על מנת להביא אל קצה את מלחמת האזרחים שגבתה עד כה את חייהם של למעלה מ-70 אלף אזרחים סורים. "אנו מאמינים כי המדינות חולקות עניינים משותפיו חשובים ביותר באשר לסוריה", אמר קרי.

ג'ון קרי וולדימיר פוטין נפגשו במוסקבה. רויטרס
חותרים לשיתוף פעולה, ג'ון קרי וולדימיר פוטין/רויטרס

שר החוץ האמריקאי הביע תקווה כי שתי המעצמות יצליחו למצוא בסיס משותף בסוריה. לפני כשנה הסכימו שני האישים על תכנית לפתרון פוליטי במדינה השסועה, אך התגלעו ביניהם חילוקי דעות באשר לאופן שבו תיושם. קרי הוסיף כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה מאמין כי המדינות יכולות ליצור שיתוף פעולה "משמעותי" בסוגיות כמו צפון קוריאה, איראן וכן בנושאים כלכליים. הביקור הוא חלק מהמאמצים לשפר את היחסים בין סוריה לארצות הברית, שהפכו מתוחים מאז שובו של פוטין לקרמלין לפני כשנה, על רקע מחלוקות בנושאים אחדים, ובהם סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully