וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה פצועים סורים שטופלו בישראל הוחזרו לארצם

קובי דוד

27.2.2013 / 10:40

בבית החולים זיו בצפת נותר אזרח סורי שנפצע קשה בקרבות בין המורדים לצבא, סמוך לגבול עם ישראל. בצעד חריג הם הוכנסו לישראל לאחר שהתברר כי מדובר בנפגעים לא חמושים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

שישה מתוך שבעת הפצועים הסורים שפונו לפני כשבועיים לקבלת טיפול רפואי בישראל, שוחררו הלילה (רביעי) מבית החולים זיו בצפת והוחזרו לשטח סוריה. מצבו של האזרח הסורי שנותר בטיפול בבית החולים עדיין קשה ולא ברור מתי ישוחרר. השבעה נפצעו במהלך הקרבות בין המורדים הסורים לבין כוחות הצבא הנאמנים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, סמוך לגבול עם ישראל, ברמת הגולן. כוח צה"ל שהוצב באזור זיהה את השבעה, שלא היו חמושים. בצעד חריג החליטו המפקדים בשטח להביאם לשטח ישראל, כיוון שהבינו כי מדובר בנפגעים.

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
אבטחה סביב מיטות הפצועים הסורים בבית החולים זיו/ערן גילווארג

החיילים העניקו לפצועים הסורים טיפול ראשוני בשטח וסייעו להעבירם לבית החולים זיו. שניים מהם פונו במצב קשה, אחד במצב בינוני והיתר במצב קל. בעקבות ההחלטה להכניס לישראל את הסורים, אמר גורם צבאי כי "מדובר באירוע נקודתי שלא מעיד על שינוי מדיניות. המדיניות היא לא לאפשר לחצות את הגדר למעט מקרים הומניטריים מיוחדים שכל אחד נבחן לגופו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

150 אלף סורים נמלטו החודש מארצם

מנהל בית החולים, ד"ר אוסקר אמבון, אמר עם הגעת הפצועים למוסד הרפואי כי הם סבלו מפגיעות בבטן, בגפיים ובעצמות. הוא הוסיף כי הצוות הרפואי בבית החולים מכיר היטב פציעות מסוג זה, "אך הפעם הייתה התארגנות קצת יותר קפדנית. אנחנו מטפלים בכל פצוע באשר הוא, לא חשוב מהיכן הוא מגיע".

תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים מדיניים, ג'פרי פלטמן, הודיע אתמול כי 150 אלף אזרחים סורים נמלטו החודש מהמדינה השסועה. בדיון שהתקיים במועצת הביטחון של האו"ם אמר פלטמן כי סוריה נמצאת בימים אלה ב"סחרור צבאי-הרסני". לדבריו, פעולותיו של צבא אסד חמורות יותר מאשר פעולות הצבא הסורי החופשי – הזרוע המזוינת של המורדים במשטר. הוא הוסיף כי מעשיהם של שני הצדדים עלולים להיחשב כפשעי מלחמה. מאז פרוץ ההתקוממות העממית במדינה השכנה במרץ 2011, שהפכה למלחמת אחים, נהרגו כ-70 אלף בני אדם. על פי הערכות של האו"ם, כ-900 אלף בני אדם נמלטו עד כה משטח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully