וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 סורים שנפצעו בלחימה בארצם הוכנסו לטיפול בישראל

הסורים, שהתקרבו לגבול ברמת הגולן, פונו לבית החולים זיו בצפת לאחר שהתברר שהם פצועים ובלתי חמושים. במקביל, דווח כי המורדים השתלטו על אמצעי לחימה בעיירה ליד ישראל

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

השפעות הלחימה בסוריה כבר זולגות אל מעבר לגבול ישראל: שבעה אזרחים סורים פונו היום (שבת) בצעד יוצא דופן לבית החולים זיו בצפת. כוח צה"ל זיהה את השבעה, שלא היו חמושים, בקרבת הגבול עם רמת הגולן. לאחר החלטה שהתקבלה בשטח, וכשהבינו שמדובר בפצועים, הוחלט להביאם לשטח ישראל. מצבם של שניים מהם קשה, אחד פצוע בינוני, האחרים במצב קל. מדובר צה"ל נמסר כי הכוח העניק להם סיוע רפואי בשטח ולאחר מכן סייע בהעברתם להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים. גורם צבאי מסר כי "מדובר באירוע נקודתי שלא מעיד על שינוי מדיניות. המדיניות היא לא לאפשר לחצות את הגדר למעט מקרים הומניטריים מיוחדים שכל אחד נבחן לגופו".

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
חדר המיון בבית החולים צפת, לאחר הגעת הפצועים/ערן גילווארג

מנהל בית החולים זיו בצפת, ד"ר אוסקר אמבון אמר כי "בשעות הצהריים הגיעו שבעה פצועים מסוריה בגילאי 20-30 כאשר אחד מהם היה במצב אנוש ונמצא בסכנת חיים. כמה נוספים היו במצב בינוני. הפצוע האנוש הובהל מיד לחדר הניתוח, כרגע מצבו מוגדר קשה והוא ככל הנראה צפוי לעבור ניתוח נוסף. באשר לארבעה פצועים אחרים, שניים עברו ניתוח ושניים אחרים צפויים להיכנס לחדר ניתוח בקרוב. הם סובלים מפגיעות בבטן, בגפיים, בעצמות". ד"ר אמבון הוסיף כי בית החולים מכיר היטב פציעות מסוג זה, "אך הפעם הייתה התארגנות קצת יותר קפדנית. אנחנו מטפלים בכל פצוע באשר הוא, לא חשוב מהיכן הוא מגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במקביל, האופוזיציה הסורית דיווחה כי המורדים השתלטו על עמדה צבאית בעיירה חאן ארנבה הסמוכה לגבול עם ישראל, שם הצליחו להשתלט על אמצעי לחימה שונים. סוכנות הידיעות הצרפתית אף דיווחה, בהסתמך על מידע שמסר ארגון זכויות האדם הסורי, כי הצבא הפציץ עמדות בשטח הפסקת האש עם ישראל בתגובה לפעולות המורדים.

כמו כן דווח כי המורדים השתלטו על שדה התעופה הצבאי ספיירה שבצפון המדינה, לא רחוק משדה התעופה הבינלאומי בחלב. הם לקחו מהמקום כמות גדולה של תחמושת ואמצעי לחימה. פעילים סורים דיווחו גם על קרבות עזים בסביבת שדה התעופה של חלב, וקרוב למתחם צבאי נוסף באזור. "הצבא מפגיז את השטח שסמוך לשדה, וגם את הבסיס האווירי שבניירב, בעוד המורדים מצדם משתמשים בפצצות מייצור עצמי נגד החיילים", אמר רמי עבד א-רחמן, דובר ארגון זכויות האדם הסורי. "הצבא נערך למבצע בקנה מידה גדול על מנת לכבוש מחדש את הבסיסים".

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
חלק מהפצועים הועברו לחדר ניתוח. בית החולים זיו, היום/ערן גילווארג

בתוך כך, צרפת אישרה היום את תמיכתה במאמצי השליח המיוחד של הליגה הערבית והאו"ם לסוריה, לחדר ברהימי, בניסיונו למצוא פתרון פוליטי למשבר במדינה. הממשלה בפריז הוסיפה כי היא מגבה את ראש המועצה הלאומית הסורית, מואז אל-חטיב, אשר מציע שיחות בתנאים מוקדמים מול המשטר בדמשק. לליו הבהיר כי המצב הקשה בסוריה ידון ביום שני במהלך מפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי שיתקיים בבריסל.

הוא הוסיף כי אסור שהנשיא בשאר אסד ייקח חלק בשיחות בין האופוזיציה למשטר, באם יתקיימו, משום שיש לו חלק בהרג עמו. "אסד לא מיועד להשתתף בניסיון לפתור את המשבר. אני מבין שזו גם עמדתם של המועצה הלאומית הסורית ושל שותפים בינלאומיים אחרים שסבורים שאין מה לדון עם מי שיש לו דם על הידיים, ועם מי שאשם בפשעים נגד האנושות".

פצצות מרגמה שנורו מסוריה נפלו בשטח ישראל. ג'יליס
הקרבות מתקרבים לגבול ישראל/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully