וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: נפיל את שלטון אסד אם יגיב לתקיפה בשטחו

גורם ישראלי מסר לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל נחושה למנוע העברת נשק מדמשק לידי חיזבאללה. "העברת אמצעי לחימה מתקדמים לארגון השיעי תגרום לערעור היציבות באזור"

צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(תיעוד התקיפה הישראלית לכאורה בשטח סוריה)

בכיר ישראלי אמר אמש (רביעי) לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל שוקלת לבצע תקיפה צבאית בשטח סוריה כדי להניא את משטרו של הנשיא, בשאר אסד, מלהעביר כלי נשק מתקדמים לידי ארגון הטרור חיזבאללה. במסר מאיים ששיגר הבכיר הישראלי באמצעות העיתון האמריקני, הוא טען כי ישראל תפעל להפלת משטרו של הרודן הסורי, אם יבחר להגיב על תקיפות שתבצע ישראל בשטח סוריה.

"ישראל נחושה להמשיך במאמצים למנוע העברת אמצעי לחימה מתקדמים לידי חיזבאללה. העברת נשק מסוג זה לארגון השיעי תגרום לערעור היציבות באזור", אמר הבכיר הישראלי ל"טיימס". הוא הוסיף כי: "אם הנשיא אסד יגיב בתקיפה נגד ישראל, או ינסה לתקוף באמצעות בעלי בריתו הטרוריסטים, הוא יסתכן באובדן שלטונו". הבכיר הישראלי, שלפי הדיווח בעיתון תודרך ביומיים האחרונים בנושא ההתפתחויות בסוריה על ידי גורמים רמי דרג בישראל, יזם את הקשר עם כתב ה"ניו יורק טיימס" והעביר לו את המסרים המאיימים כלפי אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום המריא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעיר סוצ'י שברוסיה ודן עמו בבקשה הישראלית להימנע ממכירת מערכת טילי הקרקע-אוויר S-300 המתקדמת לידי סוריה. העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח כי רוסיה כבר העבירה את המערכת לשטח סוריה, אולם היא עדיין תחת השגחה רוסית.

המתיחות בין ישראל לסוריה הגיעה לשיא חדש בתחילת החודש עקב פרסומים לפיהם מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו משלוחים של טילי קרקע-קרקע מסוג "פאתח 110", שהועברו מאיראן והיו מיועדים לארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון. על פי פרסומים זרים, שיגרו מטוסי קרב ישראליים טילים לעבר נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, והשמידו משלוח נשק שהוסתר במקום. תקיפה נוספת אירעה יומיים לאחר מכן, ובה הותקף מרכז מחקר צבאי בג'מראיא שבפרברי דמשק.

תיעוד: כך נראה האתר שהותקף בידי ישראל בדמשק. רויטרס
אזור התקיפה שאירעה החודש בדמשק/רויטרס

בשבוע שעבר טען סגן שר החוץ הסורי, פייסל מוקדאד, כי סוריה תגיב "באופן מיידי" לכל מתקפה ישראלית חדשה, לאור פרסומים זרים לפיהם ישראל תקפה משלוחי נשק שהיו מיועדים לחיזבאללה פעמיים בתחילת החודש. "ההוראה להגיב באופן מיידי ללא אישור נדרש מההנהגה כבר ניתנה. התגובה שלנו תהיה קשה וכואבת לישראל", ציין סגן השר.

נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה כדי למנוע מכירת טילים לאסד. רויטרס
נתניהו ופוטין בפגישתם בסוצ'י/רויטרס

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי נשיא סוריה אסד אמר כי צבאו וארצו יכולים לירות בקלות כמה טילים לעבר ישראל בתגובה להתקפה הישראלית לכאורה בדמשק. "הדבר יהווה מכה תחת מכה", צוטט אסד מפי גורמים לבנוניים שהיו במשלחת שביקרה בדמשק. "בכך", טען נשיא סוריה, "נשיג נקמה טקטית, אולם אנחנו רוצים נקמה אסטרטגית באמצעות פתיחת 'דלתות ההתנגדות' והפיכתה של כל סוריה לארץ של התנגדות". לדבריו, גם הישראלים אינם רוצים מלחמה, וגם בארצות הברית אין מעוניינים בה. "אנו נרדוף את חיילי צבא האויב שנמצאים בארצנו", הוסיף אסד שרמז לאנשי האופוזיציה הסורית. הוא הודה לחיזבאללה על עמידתו לצד סוריה והבטיח כי סוריה תמשיך לחמש את חיזבאללה בכל אמצעי הלחימה.

(פרסום ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully