וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "נגיב באופן מיידי אם ישראל תתקוף שוב"

9.5.2013 / 18:50

סגן שר החוץ הסורי אמר כי ההוראה להגיב באופן מיידי למתקפה ישראלית, אם תתקיים, כבר ניתנה והכוחות לא יזדקקו לאישור מההנהגה הפוליטית. "התגובה תהיה קשה וכואבת לישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

(מהמתרחש בסוריה היום - הפגזות בדמשק)

סוריה מאיימת להגיב לכל מתקפה ישראלית בעתיד, אם תתרחש: סגן שר החוץ הסורי, פייסל מוקדאד, אמר היום (חמישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי סוריה תגיב "באופן מיידי" לכל מתקפה ישראלית חדשה, זאת לאחר שעל פי פרסומים זרים ישראל תקפה משלוחי נשק שהיו מיועדים לחיזבאללה פעמיים בשבוע החולף. "ההוראה להגיב באופן מיידי ללא אישור נדרש מההנהגה כבר ניתנה. התגובה שלנו תהיה קשה וכואבת לישראל", ציין סגן השר.

מוקדם יותר צוטט הנשיא הסורי, בשאר אסד בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" באמרו כי צבאו וארצו יכולים לירות בקלות כמה טילים לעבר ישראל בתגובה להתקפה הישראלית לכאורה בדמשק. "הדבר יהווה מכה תחת מכה", צוטט אסד מפי גורמים לבנוניים שהיו במשלחת שביקרה בדמשק. "בכך", טען נשיא סוריה, "נשיג נקמה טקטית, אולם אנחנו רוצים נקמה אסטרטגית באמצעות פתיחת 'דלתות ההתנגדות' והפיכתה של כל סוריה לארץ של התנגדות".

לדבריו, גם הישראלים אינם רוצים מלחמה, וגם בארצות הברית אין מעוניינים בה. "אנו נרדוף את חיילי צבא האויב שנמצאים בארצנו", הוסיף אסד ברומזו לאנשי האופוזיציה הסורית. הוא הודה לחיזבאללה על עמידתו לצד סוריה והבטיח כי סוריה תמשיך לחמש את חיזבאללה בכל אמצעי הלחימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעדי התקיפה הישראלית שעליה דווח בכלי תקשורת זרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות בין ישראל לסוריה הגיעה לשיא חדש בסוף השבוע עקב פרסומים לפיהם מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשבוע שעבר משלוחים של טילי קרקע-קרקע מסוג "פאתח 110", שהועברו מאיראן והיו מיועדים לארגון הטרור חיזבאללה שבלבנון. על פי פרסומים זרים, בלילה שבין חמישי לשישי שיגרו מטוסי קרב ישראליים טילים לעבר נמל התעופה הבינלאומי בדמשק, והשמידו משלוח נשק שהוסתר במקום. תקיפה נוספת אירעה בין שבת לראשון, ובה הותקף מרכז מחקר צבאי בג'מראיא שבפרברי דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully