וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מאשים: ישראל משתפת פעולה עם המורדים נגד שלטוני

בראיון שהעניק לעיתון בארגטינה טען הרודן הסורי כי ישראל מפעילה את המורדים הסורים נגד משטרו: "הם מסבירים להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לעשות זאת"

צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(האזור שהותקף לאחרונה על ידי ישראל לפי פרסומים זרים)

בעוד צבאו ממשיך לדכא את נסיונות המורדים להפיל את משטרו, התפנה אתמול (שבת) נשיא סוריה, בשאר אסד, להתראיין לעיתון "קלארין", הרואה אור בארגנטינה, ולתקוף את ישראל, שלטענתו משתפת פעולה עם האופוזיציה הסורית נגדו.

"ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצות הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות", אמר אסד. הוא הסביר כי המורדים "תקפו תחנת מכ"ם שהינה חלק ממערכת ההגנה האווירית שלנו. המערכת מסוגלת לאתר כל מטוס המתקרב לשטחנו, בעיקר מכיוון ישראל".

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לעיתון "קלארין". דמשק, מאי 2013. רויטרס
בשאר אסד בראיון לכתבי "קלארין" בדמשק/רויטרס

אסד, שמשטרו עדיין זוכה לתמיכה מצד מוסקבה, טען בראיון כי מאמצי ארצות הברית ורוסיה לכונן ועידה משותפת שבה ידונו אנשיו עם המורדים הסורים, נידונו לכישלון. הנשיא הסורי טען כי הוא מקדם בברכה כל ניסיון לקיים דיאלוג בין הצדדים, אך לטענתו מדינות המערב רק מנסות להגביר את האלימות במדינה השסועה, ולא להפסיקה. לדבריו, המערב מנסה להפיל את שלטונו, ללא התייחסות להשלכות הצפויות מהמהלך.

הרודן הסורי טען כי האופוזיציה למשטרו אינה מאוחדת וכי מנהיגי המורדים לא יצליחו לאכוף אף הסכם הפסקת אש, אם יושג כזה במהלך ועידת פסגה בין הצדדים. "הם אינם ישות אחת. מדובר בקבוצות שונות, לא עשרות כי אם מאות. מי מהם מסוגל לאחד אלפי בני אדם? לא נוכל לקבוע לוח זמנים אם אנו אפילו לא יודעים מי עומד מולנו", טען אסד בראיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעדים שהותקפו לכאורה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא הסורי, הזוכה לתמיכה צבאית מצד בעלות הברית של דמשק - איראן וחיזבאללה שבלבנון, הכחיש כל מעורבות שלהן בלחימה של צבא סוריה נגד כוחות המורדים, הנמשכת זה יותר משנתיים. "אין לנו לוחמים ממדינות מחוץ לסוריה. יש כאן אנשים מחיזבאללה ומאיראן, אבל הם נכנסו לסוריה ויצאו ממנה הרבה לפני תחילת המשבר", טען אסד, והוסיף כי משטרו לא השתמש בנשק כימי במהלך מאבקו במורדים. הוא אמר כי ייתכן שנעשה שימוש בטענה זו במטרה לגרום להתערבות זרה במלחמה. "סביר להניח כי ייעשה שימוש בכך. המערב משקר ומסלף ראיות כדי ליצור מלחמות, זה מנהג שלהם. ברור כי כל מלחמה נגד סוריה לא תהיה קלה".

מתקפה של חיל האוויר הסורי במחוז חלב, סוריה, אפריל 2013. רויטרס
"מהו כוח מופרז?". מורדים סורים בדמשק לאחר תקיפה של צבא אסד/רויטרס

אסד דחה טענות שלפיהן חייליו עשו שימוש בכוח מופרז. "איך מגדירים כוח מופרז", שאל, "איך מישהו מחליט אם נעשה שימוש בכוח מופרז או לא? מהי הנוסחה?". לדבריו, "הדיון הוא לא על היקף הכוחות או על סוג הנשק, אלא על טבעו והיקפו של הטרור שממנו אנו סובלים, ולפיכך, מהי תגובה ראויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully