וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מזהיר: "יש לחץ ציבורי ברור לפתוח חזית בגולן"

31.5.2013 / 0:01

נשיא סוריה האשים את ישראל במלחמת האזרחים המתנהלת בארצו זה למעלה משנתיים. בראיון לרשת הטלוויזיה של חיזבאללה אמר: "הקרב הוא מול ישראל וסוכניה בסוריה ובלבנון"

נשיא סוריה בשאר אסד האשים אתמול (חמישי) את ישראל במלחמת האזרחים המתנהלת בארצו זה למעלה משנתיים. "בסופו של דבר", אמר אסד בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה בלבנון, "הקרב הוא מול ישראל וסוכניה בסוריה ובלבנון". לדבריו, סוריה יידעה את כל המדינות הערביות והמערביות שעומדות עמה בקשר כי בכוונתה להגיב ל"מתקפה הישראלית", בהתכוונו לשתי התקיפות שאירעו מוקדם יותר החודש במדינה ויוחסו על ידי מקורות זרים לישראל. עוד אמר: "יש לחץ ציבורי ברור לפתוח חזית בגולן". לטענת הנשיא הסורי - אם ארצו תצטרך לפעול מול ישראל, התגובה תהיה באופן אסטרטגי.

צפו בראיון המלא ברשת אל-מנאר

אסד הוסיף ואמר כי המערכה הקשה מתנהלת כעת בדמשק ובחלב ולכן דחה את הדיווחים על הימצאות פעילי חיזבאללה בקוסייר, שם לטענתו לא מתנהל קרב קשה. "כל מה שמתרחש בקוסייר קשור במערכה מול ישראל", המשיך והאשים באומרו כי יש מי שמנסה "לחנוק את ההתנגדות". הוא הדגיש כי פעילי חיזבאללה ממוקמים על הגבול בין לבנון לסוריה ואינם פועלים בלב סוריה. לדבריו, מטרתו היא לשמור על אחדות סוריה ולאחרונה יש "הפיכה במאזן הכוחות בלחימה". "אין מדובר במעבר מהגנה למתקפה", אמר. "אלא בשינוי במאזן הכוחות. המערכה היא מערכה על המולדת ולא על הכיסא".

אסד התייחס גם לעסקת הנשק בין רוסיה לסוריה, במסגרתה תעביר מוסקבה לדמשק את מערכת הטילים המתקדמת מסוג S-300. "כל מה שסיכמנו עם רוסיה סביב הסכם הנשק יקוים, וחלקו אף קוים בתקופה האחרונה", אמר. "אנחנו והרוסים נמשיך להוציא לפועל את ההסכמים הללו".

מערכת טילים מסוג S-300. AP
לדברי אסד, חלק מהעסקה כבר יצאה לפועל. S-300/AP

אסד התייחס לניסיונות הבינלאומיים לכונן ממשלת מעבר במדינה. "בסוריה יש לנו משטר נשיאותי", אמר. "הנשיא אינו ראש הממשלה ושינוי סמכויותיו של הנשיא כפוף לחוקה". הנשיא הסורי טען כי אינו חש שהעם הסורי רוצה שיתפטר. "כשארגיש שיש צורך ורצון בעם שאתפטר, אעשה זאת", אמר. לדבריו, נציגיו מוכנים באופן עקרוני להשתתף בשיחות השלום עם האופוזיציה הסורית, ובתנאי שכל הסכם עתידי יאושר באמצעות משאל עם.

ה"וושינגטון פוסט" פרסם אתמול כי צבא סוריה שלח בקשה לרוסיה לקבל אמצעי לחימה שיסייעו לו בלחימה היום-יומית נגד המורדים במשטר אסד. ברשימה נכללו, על פי הדיווח, 20 אלף רובי קלצ'ניקוב, 20 מיליון קליעים, אלף תתי-מקלע, 200 אלף פצצות מרגמה, רימונים ורובי צלפים בעלי משקפיים לראיית לילה. במכתב, שנכתב על ידי הגנרל עלי א-סלים האחראי על אספקת הנשק בצבא אסד, ביקשו הסורים הצעת מחיר "בטווח הזמן הקצר ביותר האפשרי". הגנרל חתם את המכתב במילות הוקרה ליצואנית הנשק של רוסיה, רוסובורונקספורט. אלכסיי ונטסלווסקי, דובר מטעם חברת רוסובורונקספורט, אמר כי לחברה אין כל תגובה על הבקשה מהממשלה הסורית.

ה-S-300 היא מערכת טילים ניידת, שמסוגלת ליירט מטוסים וטילים בטווח של 200 קילומטרים. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully