וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את ישראל: "לשמור על קור רוח"

לאחר שישראל רמזה אתמול כי תסכל העברת משלוחי טילים לחיזבאללה קרא בכיר רוסי לירושלים שלא לפעול. על עסקת הטילים: "מוודאים עם הסורים שהטילים לא יגיעו לידיים אחרות"

רוסיה נגד ישראל: לאחר ששר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר אתמול (שלישי) כי ישראל "תדע מה לעשות" במקרה ומשלוח טילי S-300 נגד-מטוסים יועבר מרוסיה לסוריה – רמז כבד לכך שישראל תחזור על סיכול העברת משלוחי טילים לחיזבאללה - כך על פי פרסומים זרים, ספק קרא ספק הזהיר בכיר רוסי את ישראל וקרא לירושלים "לשמור על קור רוח".

שגריר רוסיה באו"ם, ויטלי צ'ורקין, התראיין לרשת סי-אן-אן בתגובה לדברי יעלון ואמר כי להבנתו הטילים אכן אמורים לצאת מרוסיה לדמשק. "יש לנו הסכמים עם הסורים", חזר צ'ורקין על עמדת מוסקבה הרשמית שטוענת כי איננה מפרה הסכמי אספקת נשק חתומים.

חיילים רוסים תופסים מחסה בעת תרגיל בטילי s-300, 1997. AP
"יש לנו הסכמים עם הסורים". חיילים רוסים ומאחוריהם טילי S-300/AP

בנוגע לדאגה הישראלית שהטילים יועברו לחיזבאללה, ציין השגריר הרוסי באו"ם כי "היו מקרים בעבר שישראל הביעה חשש לגבי הכתובת הסופית של מערכות הנשק שלנו, אך אנחנו מוודאים עם הסורים שהטילים לא יגיעו לידיים אחרות".

אך עסקת הטילים אינה המחלוקת היחידה בין רוסיה למערב והמתיחות גוברת. אמש אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי פעולות שננקטו לאחרונה על ידי מדינות המערב פגעו במאמצים לכנס ועידת שלום סורית. "מגוון רחב של פעולות שבוצעו, לא בלי השתתפות של בעלות בריתנו במערב, כולל ארצות הברית וצרפת, גורמות לפגיעה בקריאה לכנס את הוועידה", צוטט לברוב בסוכנויות הידיעות הרוסיות.

סגר אווירי בסוריה

מוקדם יותר אתמול הורה הבית הלבן לפנטגון להכין תכניות לקראת סגר אווירי בסוריה שייאכף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות כמו צרפת ובריטניה – כך דיווח ה"דיילי ביסט". שני גורמים בממשל אובמה מסרו לבלוג כי הפנייה נעשתה זמן קצר לפני ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ביקר בשבוע שעבר במזרח התיכון בניסיון לגבש תכנית לפתרון המשבר בסוריה לפני הכינוס שצפוי להפגיש את נציגי המשטר והמורדים בז'נבה בחודש הבא.

"הבית הלבן עדיין במצב של התבוננות מן הצד, אך התכנית מתקדמת והיא נמצאת היום בשלב מתקדם יותר מאי פעם", אמר אחד הגורמים. "כל המאמץ הזה ללחוץ את המשטר הוא חלק ממאמץ כולל למציאת פתרון מדיני, אך מה יקרה אם (שיחות) ז'נבה ייכשלו? זה נכון להתכונן לאפשרויות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully