וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתעקשת: נעביר לדמשק סוללות טילי S-300

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר כי מערכות הטילים הן "גורם מייצב" באזור. לדבריו, אספקתן למשטר הסורי נועדה למנוע התערבות צבאית זרה במלחמת האזרחים הסורית

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

נמשכים הדיווחים הסותרים על השלמת עסקת הנשק הגורלית בין מוסקבה לדמשק. הבוקר (שלישי) מתעקשת רוסיה כי בכוונתה להעביר למשטר אסד את סוללות טילי ה-S-300 שמכרה לסוריה. סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר כי מערכות הטילים הן "גורם מייצב" באזור, וכי אספקתן לדמשק נועדה למנוע התערבות צבאית זרה במלחמת האזרחים הסורית, הנמשכת זה יותר משנתיים.

ריבקוב גם מתח ביקורת על החלטת האיחוד האירופי שלא לחדש את אמברגו הנשק על סוריה, החלטה שנועדה לאפשר אספקת תחמושת למורדים. לדבריו, מדובר בצעד שיפגע בסיכויים לכנס את ועידת השלום בין המערב לצדדים הלוחמים, שאמורה להתקיים בז'נבה בחודש הבא.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
מערכת טילים מסוג S-300. רוסיה מתעקשת על השלמת העסקה/AP

שגריר רוסיה בנאט"ו, אלכסנדר גרושקו, אמר כי מוסקבה פועלת בתוקף החוק הבינלאומי בנוגע לעסקת הנשק שחתמה עם סוריה. "איננו עושים ולו דבר שמסוגל להשפיע על המצב בסוריה", אמר, "מדובר בכלי נשק הגנתיים בלבד".

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון, משה יעלון, כי רוסיה טרם העבירה את מערכות הטילים לדמשק, אך הבהיר כי "ישראל תדע איך לפעול במקרה שכן". יעלון, שהשתתף בתרגיל פיקוד העורף, הוסיף: "מבחינתו זה איום, ואני מקווה שהמשלוחים גם לא ייצאו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר הביטחון בוגי יעלון בסיור ברמת הגולן, פיקוד צפון, אפריל 2013. משרד הביטחון
שר הביטחון משה יעלון. טוען שהמערכות טרם עזבו את מוסקבה/משרד הביטחון

בשבוע שעבר השמיע הערכה דומה גם מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שאמר כי סוריה טרם קיבלה מרוסיה את מערכות הטילים. "יש פתרונות רבים למערכת הזו", אמר אשל, "אני לא רוצה להיכנס לזה, אבל אין מערכת שאין לה פתרון. השאלה היא איזה מחיר אתה תשלם".

ה-S-300 היא מערכת טילים ניידת, שמסוגלת ליירט מטוסים וטילים בטווח של 200 קילומטרים. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully