וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם רוסי בכיר: בוטלה העברת טילי S-300 לסוריה

הגורם, שצוטט ב"סאנדיי טיימס", אמר כי ההחלטה התקבלה בפגישת נתניהו-פוטין לפני כשבועיים. על פי הדיווח, ישראל התבקשה בתמורה שלא לתקוף בסוריה. גורם מדיני מכחיש: "אגדה"

מסר מרגיע? רוסיה לא תמכור טילי S-300 מתקדמים לסוריה מחשש שאלה ייפלו לידיים הלא נכונות וישמשו לתקיפה של נמל התעופה בן גוריון – כך אמר הלילה (ראשון) גורם בכיר ברוסיה ל"סאנדיי טיימס". בתגובה, הוא אמר, רוסיה מצפה מישראל להימנע מתקיפות אוויריות נוספות בסוריה. "אנחנו מאוד מודאגים מכך, הקהילה הרוסית הגדולה בישראל היא גורם מרכזי בהחלטה ולא ניתן לזה לקרות", אמר הגורם. לדבריו, ההחלטה התקבלה בפגישה המתוחה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כשבועיים.

צבא אירן משגר טיל נ"מ S-300, נובמבר 2010. Iranian Army, AP
שיגור טיל ממערכת ה-S-300/AP, Iranian Army

עוד אמר הגורם כי נתניהו, ביחד עם היועץ לביטחון לאומי יעקב עמידרור, הסביר בפגישה כי אם הטילים ייפלו לידיהם של קבוצות המתנגדות לישראל, מטוסים שנוחתים וממריאים בישראל יהיו בטווח אותם טילים. הוא הוסיף כי המטרה העיקרית של רוסיה היא לשמור על סוריה כישות אחת, וציין כי הסורים מוכנים להגיע לוועידת השלום הבינלאומית שתיערך בז'נבה בחודש הבא ללא תנאים מוקדמים, אך עד כה המורדים מתעקשים כי הנשיא אסד חייב להתפטר. "זה לא מקובל ואנחנו מחכים לארצות הברית כדי לפתור את הבעיה הזו עם המורדים", אמר הגורם הרוסי. הוא הוסיף והדגיש כי לרוסיה אין תכניות לספק לאסד מקלט במוסקבה. "אנחנו לא הולכים להציע לו את זה".

גורם מדיני בכיר בירושלים הכחיש את הדיווח. "זו ידיעה שאין לה שום אחיזה במציאות", אמר הגורם. "אגדה, לא היה שום הסכם בין פוטין לנתניהו. סביר שהרוסים ימשכו זמן וישתמשו בזה כקלף מבלי לממש את העסקה".

"נפעיל השפעתנו כדי שהמצב הזה לא ימשיך"

בשבוע שעבר התייחס רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, למכירת טילי ה-S-300 מרוסיה לסוריה וטען כי הם עלולים להפר את העליונות הצבאית של ישראל. "זו מערכת משוכללת אשר מפרה את האיזון ומגבירה את הסיכון", אמר. לדבריו, "יש דרכים להתמודד עם הארסנל שנמצא בשליטת המשטר הסורי, אך אין לנו דרך למנוע משלוחי נשק אליו". הוא ציין כי מדובר בתקופה רעה מאוד ומצערת באזור.

גם שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל, אמר כי קרי ופוטין נועדו בעניין בניסיון למצוא קרקע משותפת עם הרוסים שתהיה תואמת לאינטרסים של שני הצדדים. "אנחנו וגם הרוסים לא רוצים לראות מצב בו המשבר בסוריה מתפרץ לכדי מלחמת אזורית. אנחנו ממשיכים לעבוד עם הרוסים ועושים כל מה שביכולתנו על מנת לשכנע את המדינות להיות זהירות מחשש להסלמה שמקורה ביכולות צבאיות ובאמצעים אחרים. אחיזה בנשק (מתקדם) במזרח התיכון היא מסוכנת מאוד ואנחנו נפעיל את השפעתנו כדי שהמצב הזה לא ימשיך", אמר אז הייגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully