וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני מכחיש: "הדיווח על העסקה עם פוטין – אגדה"

26.5.2013 / 10:25

הגורם בירושלים טוען כי לדיווח ב"סאנדיי טיימס", לפיו רוסיה החליטה לבטל את מכירת טילי ה-S-300 לסוריה לאחר פגישת פוטין-נתניהו, אין אחיזה במציאות: "לא היה שום הסכם"

גורם מדיני בכיר בירושלים הגיב היום (ראשון) לדיווח לפיו רוסיה הסכימה לבטל את עסקת המכירה של טילי S-300 לסוריה לאחר פגישה שנערכה בין מנהיגי רוסיה וישראל, והכחיש אותו בתוקף. "זו ידיעה שאין לה שום אחיזה במציאות", אמר הגורם. "אגדה, לא היה שום הסכם בין פוטין לנתניהו. סביר שהרוסים ימשכו זמן וישתמשו בזה כקלף מבלי לממש את העסקה".

הלילה פרסם ה"סאנדיי טיימס" דיווח מפי גורם בכיר ברוסיה, לפיו רוסיה לא תמכור לסוריה את הטילים מחשש שאלה ייפלו לידיים הלא נכונות וישמשו לתקיפה של נמל התעופה בן גוריון. "אנחנו מאוד מודאגים מכך, הקהילה הרוסית הגדולה בישראל היא גורם מרכזי בהחלטה ולא ניתן לזה לקרות", אמר הגורם. לדבריו, ההחלטה התקבלה בעקבות פגישה בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני כשבועיים, במהלכה ביקשה רוסיה מישראל בתמורה להימנע מתקיפות אוויריות נוספות בסוריה.

צבא אירן משגר טיל נ"מ S-300, נובמבר 2010. Iranian Army, AP
על פי הדיווח, רוסיה חוששת מזליגת הטילים לידיים הלא נכונות. טילי S-300/AP, Iranian Army

על פי הדיווח, הגורם סיפר כי נתניהו, ביחד עם היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, הסביר בפגישה כי אם הטילים ייפלו לידיהם של קבוצות המתנגדות לישראל, מטוסים שנוחתים וממריאים בישראל יהיו בטווח אותם טילים. הוא הוסיף כי המטרה העיקרית של רוסיה היא לשמור על סוריה כישות אחת, וציין כי הסורים מוכנים להגיע לוועידת השלום הבינלאומית שתיערך בז'נבה בחודש הבא ללא תנאים מוקדמים, אך עד כה המורדים מתעקשים כי הנשיא אסד חייב להתפטר. "זה לא מקובל ואנחנו מחכים לארצות הברית כדי לפתור את הבעיה הזו עם המורדים", אמר הגורם הרוסי. הוא הוסיף והדגיש כי לרוסיה אין תכניות לספק לאסד מקלט במוסקבה: "אנחנו לא הולכים להציע לו את זה".

בשבוע שעבר התייחס רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, למכירת טילי ה-S-300 מרוסיה לסוריה וטען כי הם עלולים להפר את העליונות הצבאית של ישראל. "זו מערכת משוכללת אשר מפרה את האיזון ומגבירה את הסיכון", אמר. "יש דרכים להתמודד עם הארסנל שנמצא בשליטת המשטר הסורי, אך אין לנו דרך למנוע משלוחי נשק אליו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully