וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה הורה לתכנן סגר אווירי בשמי סוריה"

ה"דיילי ביסט" דיווח כי הפנטגון עמל על הכנת תכניות לקראת סגר אווירי בסוריה, שייאכף על ידי ארה"ב ובעלות בריתה. מוקדם יותר גינתה וושינגטון את מכירת הטילים מרוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לקראת התערבות צבאית? הבית הלבן הורה לפנטגון להכין תכניות לקראת סגר אווירי בסוריה שייאכף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות כמו צרפת ובריטניה, כך דיווח אמש (שלישי) ה"דיילי ביסט". שני גורמים בממשל אובמה מסרו לבלוג כי הפנייה נעשתה זמן קצר לפני ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ביקר בשבוע שעבר במזרח התיכון בניסיון לגבש תכנית לפתרון המשבר בסוריה לפני הכינוס שצפוי להפגיש את נציגי המשטר והמורדים בז'נבה בחודש הבא. "הבית הלבן עדיין במצב של התבוננות מן הצד, אך התכנית מתקדמת והיא נמצאת היום בשלב מתקדם יותר מאי פעם", אמר אחד הגורמים. "כל המאמץ הזה ללחוץ את המשטר הוא חלק ממאמץ כולל למציאת פתרון מדיני, אך מה יקרה אם (שיחות) ז'נבה ייכשלו? זה נכון להתכונן לאפשרויות אחרות".

מוקדם יותר גינתה ארה"ב את עסקת הטילים בין רוסיה לסוריה: "אנו לא מסכימים ואנו מגנים את ההחלטה של רוסיה להמשיך ולספק נשק למשטר וזה כולל את כל סוגי כלי הנשק ואמרנו את זה בבירור כל הזמן ובאופן ישיר לממשלה הרוסית בעניין", אמר דובר משרד החוץ האמריקני, פטריק וונטרל, בתדרוך עיתונאים. וונטרל סייג את הדברים והוסיף כי "היו לנו חילוקי דעות עמוקים עם הרוסים בנוגע לסוריה, אך יש לנו כמה תחומים שאנחנו מסכימים עליהם, בעיקר כי צריך להיות הסדר מדיני במשא ומתן, אשר הוא הדרך היציבה ביותר להפסיק את האלימות". עם זאת הוסיף: "ראינו איך המשטר משתמש בתחמושת הזו. זה ברור שיש שם אנשים שמגנים על עצמם מפני מתקפה אדירה ונתעבת של אלימות נגדם".

מערכת טילים מסוג S-300. AP
"היו לנו חילוקי דעות עמוקים עם הרוסים בנוגע לסוריה". טילי s-300/AP

וונטרל התייחס גם להחלטת האיחוד האירופי לבטל את אמברגו הנשק על סוריה כדי להביע "תמיכה מלאה" במורדים הלוחמים במשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. לדבריו, ארה"ב תומכת לחלוטין בהחלטה: "בעוד שבסופו של דבר זוהי החלטה של האיחוד האירופי, אנו תומכים בהחלטה לבטל את אמברגו הנשק שלהם כחלק ממאמצי הקהילה הבינלאומית להביע את תמיכתה המלאה באופוזיציה הסורית", אמר דובר משרד החוץ האמריקני, פטריק וונטרל.

עוד הוסיף כי ההחלטה תאפשר לכל המדינות החברות באיחוד לתמוך באופוזיציה הסורית כפי שנכון לתפיסתה. בעוד שארה"ב עדיין לא סיפקה נשק לאופוזיציה הסורית, וונטרל אמר כי "דבר זה מאפשר לאחרים להמשיך ולהאיץ את תמיכתם באופוזיציה".

קודם להודעת ארה"ב גינתה הממשלה הסורית את החלטת האיחוד. דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדיסי, התייחס היום להסרת את אמברגו הנשק על סוריה כדי שניתן יהיה לספק נשק למורדים במדינה ואמר לסוכנות הידיעות הממשלתית כי "זו הפרה ברורה של החוק הבינלאומי, ושיבוש המאמצים הבינלאומיים להשגת הסדר מדיני למשבר בסוריה". לדבריו, החלטת האיחוד האירופי "חושפת את הצביעות המדינית של צרפת ובריטניה שטוענות כי לנגד עיניהן האינטרס של העם הסורי, אך בינתיים מפעילות לחץ על האיחוד האירופי לקבל החלטות בדבר חידוש הסנקציות הכלכליות על סוריה ותומכות בחימוש טרוריסטים בשטחה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully