וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למורדים: חמושים חיסלו בכיר בצבא סוריה החופשי

12.7.2013 / 1:43

דובר הארגון המרכזי הנלחם במשטרו של הנשיא אסד הודיע כי כמאל חמאמי, חבר המטה הכללי, חוסל על ידי גורמים המקושרים ל"אל-קאעדה" בעיר לטקייה, בשעה שדן עמם בתכניות קרב

המורדים בסוריה ספגו מכה נוספת: צבא סוריה החופשי הודיע כי חמושים הקשורים לארגון הטרור "אל-קאעדה" חיסלו אתמול (חמישי) את כמאל חמאמי, חבר במטה הכללי של הארגון, שהוא הגוף המרכזי הנאבק במשטרו של הנשיא בשאר אסד. החיסול מצביע על קרע הולך ומחריף בין גורמי האיסלאם הקיצוני הפועלים במדינה המשוסעת לבין ארגוני האופוזיציה המתונים.

לוחם מהארגון הקיצוני ג'בהת אל נוסרה בעיר רקה, מזרח סוריה. יוני 2013. רויטרס
לוחם בארגון הקיצוני ג'בהת א-נוסרה בסוריה/רויטרס

חמאמי, הידוע בכינויו המחתרתי אבו באסל א-לדקאני, חוסל בשעה ששהה בעיר החוף לטקייה שבצפון סוריה, שם נועד עם אנשי הארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק והלבנט בסוריה". "אנשי הארגון התקשרו אליי ואמרו לי שהם הרגו את אבו באסל ושיהרגו את כל המטה הכללי", אמר דובר צבא סוריה החופשי קאסם סעד א-דין לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריו, חמאמי נפגש עם חברי הארגון "על מנת לדון עמם בתכניות קרב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צבא סוריה החופשי פעל בחודשים האחרונים להקמת רשת לוגיסטית ולחיזוק נוכחותו ברחבי המדינה שבה ניטשת מלחמת אזרחיים זה למעלה משנתיים, על רקע התחייבות הממשל בארצות הברית לסייע למורדים. זאת לאחר שבארצות הברית הגיעו למסקנה כי כוחותיו של הנשיא אסד עשו שימוש בנשק כימי נגד כוחות המורדים. לפי שעה, הוועדות בקונגרס האמריקני טרם אישרו את תכניות הסיוע, בשל החשש כי אמצעי הלחימה שיסופקו יגיעו לידיהם של גורמי איסלאם קיצוני הפועלים בסוריה.

בעוד שחיילי צבא סוריה החופשי נלחמים לעתים לצד גורמים איסלאמים כמו אנשי "המדינה האיסלאמית של עיראק והלבנט", גברה המתיחות בינם לבין קבוצות המקושרות לארגון הטרור אל-קאעדה. אלה הואשמו כבר כמה פעמים בחיסולם של מפקדים משורותיהם של המורדים המתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully