וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר המריא מטורקיה לתקיפה בסוריה

רשת החדשות הרוסית RT דיווחה שטורקיה איפשרה לישראל להיעזר בבסיס בלב המדינה כדי להגיע ישירות ללטקיה מבלי לחדור לשטח האווירי הסורי. טורקיה: אלה שמועות שמפיצים בוגדים

טורקיה סייעה לישראל בהפצצה המיוחסת לה בסוריה - כך דיווח הבוקר (שני) אתר האינטרנט של רשת החדשות Russia Today. לפי הדיווח, מטוסי חיל האוויר הישראלי, שיצאו להפציץ בלטקיה לפני כעשרה ימים, המריאו מבסיס בטורקיה.

הרשת, הנמצאת בשליטת הקרמלין, מתבססת על "מקור אמין". המקור, שצוטט בידיעה, התייחס להפצצה שאירעה בסוריה ב-5 ביולי, ואמר: "המטוסים הישראלים המריאו מבסיס בלב טורקיה והגיעו ללטקיה מהים, כדי לוודא שהם לא חודרים את השטח האווירי של סוריה, ולא יהפכו למטרה עבור חיל האוויר שלה".

מאוחר יותר, הכחישה טורקיה את הדיווח. שר החוץ אחמט דאווטאולו אמר: אלה "טענות שגויות לגמרי. מי שמפיץ אותן הוא בוגד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס F-16 של חיל האוויר. הדיווח הרוסי טוען כי המטוסים המריאו מטורקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש פורסם דיווח אחר לגבי התקיפה שיוחסה לישראל, שנטען כי כוונה לעבר מחסנים בהם אוחסנו טילי ים-יבשה מסוג יאחונט. העיתון הלונדוני "סאנדי טיימס" דיווח כי המתקפה בוצעה מצוללת דולפין, וכי הושמדו כחמישים טילים.

רשת סי-אן-אן דיווחה כבר ביום שישי מפי מקורות בפנגטון כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה וביצעה אותה מהאוויר. אמש דיווח כך גם העיתון ניו יורק טיימס.

בשבוע שעבר אמר שר הביטחון, משה יעלון, כי ישראל נאלצת להגן על האינטרסים הלאומיים שלה: "יש לנו קווים אדומים בנוגע לאינטרסים שלנו ואנו שמרנו עליהם". עם זאת, טרם נמסרה תגובה רשמית לתקיפה.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
מחסני הנשק שהופצצו בלטקיה/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

הטענות הראשונות על התקיפה נשמעו בליל 5 ביולי. דובר הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על פיצוצים עזים שנשמעו בכמה מחסני תחמושת של צבא סוריה, הנלחם זה למעלה משנתיים באופוזיציה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו, התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפיצוצים.

זמן קצר לאחר מכן, רמזו המורדים בסוריה כי לתקיפה אחראית ישראל, באומרם כי "כוחות זרים" הרסו טילים נגד ספינות מתוצרת רוסית. קאסם סעד א-דין, דובר צבא סוריה החופשי – הזרוע החמושה של האופוזיציה – אמר כי התקיפה פגעה בחיל הים הסורי סמוך לנמל בעיר. לדבריו, רשת המודיעין של כוח המורדים זיהתה באזור טילים שאוחסנו שם.

צפו בשיגור טיל יאחונט

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, רוסיה הביעה התנגדות מוחלטת להתערבות צבאית בנעשה במדינה. הנשיא ולדימיר פוטין טוען בתוקף כי חימוש המורדים יגרום לזליגת נשק לידי ארגוני טרור. למרות שבאופן פומבי, לפחות, מוסקבה כבר אינה מביעה תמיכה בהמשך שלטונו של אסד, דיווחים מצביעים על כך שהיא ממשיכה לספק נשק לצבא סוריה. כמו כן, נמשכת המחלוקת על השלמת העסקה לאספקת טילי S-300, שישראל וארה"ב לוחצות לביטולה.

היחסים בין טורקיה לסוריה הידרדרו מאוד מתחילת המלחמה והסלימו לחילופי אש בגבול. ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, הגדיר את אסד "קצב", ודמשק כינתה אותו "רוצח" בתגובה. בשנה שעברה, עלו האשמות כי סוריה הפילה בכוונה מטוס פאנטום טורקי והרגה את שני הטייסים שנטשו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully