וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "ארדואן רוצח ובונה קריירה על הפיגוע"

13.5.2013 / 15:30

נמשכים חילופי ההאשמות בין סוריה לטורקיה לגבי האחריות לפיגוע שגבה את חיי 47 בני אדם ביום שבת. שר ההסברה הסורי: ארדואן "מוציא להורג". טורקיה: המודיעין הסורי אחראי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סוריה מאשימה את ממשלת טורקיה באחריות לפיגוע הכפול שלשום, ואומרת כי ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן הוא "רוצח".

ערוץ הטלוויזיה הרוסי RT, הנמצא בשליטת הקרמלין, ציטט הבוקר (שני) את שר ההסברה הסורי עומראן זועבי, באומרו כי "האחריות למה שקרה נתונה בידי הממשלה הטורקית בכלל ובידיו של ארדואן בפרט". זועבי אמר כי דמשק "דורשת את התפטרותו של ארדואן, שהוא רוצח ומוציא להורג. אין לו זכות לבנות קריירה פוליטית על דמם של הטורקים והסורים".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום לרגל יום האם באיסטנבול. מאי 2013. רויטרס
ארדואן אמש באיסטנבול, בנאום לרגל יום האם/רויטרס

שר ההסברה הסורי שב והכחיש כי המשטר הסורי אחראי לשתי מכוניות התופת. בפיצוצים בעיר ריחאנלי שבמחוז התאי נהרגו 47 בני אדם ונפצעו יותר ממאה. בטורקיה האשימו את המודיעין הסורי באחריות לפיגוע. הרשויות במדינה עצרו תשעה אזרחים טורקים, ונטען כי הם הופעלו מדמשק.

אמש אמר ארדואן כי סוריה מנסה לגרור את טורקיה למלחמת האזרחים המתנהלת בשטחה, שגבתה את חייהם של כ-80 אלף בני אדם מאז מרץ 2011.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה במחוז התאי נגד ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. מאי 2013. רויטרס
הפגנה נגד ארדואן ונגד המדיניות הטורקית בסוריה, אמש במחוז התאי/רויטרס

ביום חמישי ייפגש ארדואן עם אובמה בבית הלבן במטרה ללחוץ על הנשיא האמריקני להעביר נשק קטלני לידי המורדים. לאחר מכן צפוי ארדואן לבקר ברצועת עזה.

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון יבוא היום לוושינגטון וייפגש עם הנשיא ברק אובמה. ביקורו של קמרון עוסק בעיקר בענייני כלכלה, אך השניים ידונו גם בהרחבת שיתוף הפעולה הבינלאומי במשבר בסוריה ובחיזוק מבצעי של האופוזיציה נגד משטר אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully