וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמונה שנים: חמינאי נפרד לשלום מאחמדינג'אד

הנשיא הנבחר של איראן ייכנס לתפקידו רק בתחילת אוגוסט, אך המנהיג העליון הזדרז לכנס את הממשלה לטקס פרידה. חמינאי העניק לשרים קוראן בחתימתו ונמנע ממחאות לנשיא היוצא

השליט העליון של איראן, עלי חמינאי, כינס את הממשלה בטהרן לאסיפת פרידה, לרגל העברת השלטון לידיו של הנשיא הנבחר, חסן רוחאני.

חרף המתיחות הרבה בין חמינאי לנשיא היוצא, הקפיד השליט העליון לשבח את פועלו של מחמוד אחמדינג'אד, המסיים שתי כהונות רצופות שארכו שמונה שנים. אחמדינג'אד יבוא מחר (שלישי) לעיראק לביקור פרידה, וב-4 באוגוסט יסיים את תפקידו, כשחמינאי יכתיר את רוחאני לנשיא.

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי במפגש עם הממשלה, שנערך אתמול בערב, אמר חמינאי בקצרה כי "אחמדינג'אד ושריו פעלו בנחישות, ובמרץ גדול יותר מקודמיהם". חמינאי הוסיף שיש לשבח את מאמצי הממשלה לקדם את ערכי המהפכה האיסלאמית ברחבי העולם. המנהיג העליון העניק לאחמדינג'אד ולשרי הממשלה ספרי קוראן בהקדשה אישית, ולאחר מכן נערכה תפילה משותפת של חמינאי ושל השרים.

הנשיא הנבחר רוחאני: משפטן, איש דת ואסיר לשעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתום הטקס נערכה תפילה משותפת לשרים ולבכירי הממשל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר בשבוע שעבר לרגל סיכום תפקידו כי הכחשת השואה הייתה מההישגים הגדולים ביותר של שמונה שנות כהונתו. ב-2005 הוא אמר שהשואה הייתה מיתוס, והציע להעביר את היהודים מישראל לאלסקה. לדבריו, רק לו היה את האומץ להציף את הנושא. "זה ריסק את עמוד השדרה של המערב הקפיטליסטי", אמר.

רוחאני הבטיח להרכיב ממשלה רב-מפלגתית

ד"ר חסן רוחאני, ראש המכון למחקר אסטרטגי, ניצח בבחירות לנשיאות איראן כבר בסיבוב הראשון עם 50.7 אחוזים מהקולות. בתחילת מערכת הבחירות הוא מותג כמועמד השמרני ביותר, אך בהמשך הדרך התקרב אל מחנה המרכז וזכה בתמיכתם של רבים מהצעירים שראו בו מבשר שינוי.

מתחילת הדרך הצהיר רוחאני כי אם יזכה בתפקיד הנשיא, תהיה ממשלתו מורכבת מדמויות המגיעות מכל גווני הקשת הפוליטית האיראנית, וכי היא תהיה על-מפלגתית בהגדרתה, וייתכן שתכלול גם שרים מהמחנה הרפורמיסטי.


לקריאה נוספת
אחמדינג'אד מסכם כהונה: ההישג הגדול שלי - הכחשת השואה
בלבול בוושינגטון: הנשיא הנבחר רוחאני - קללה או ברכה?
צאו מהקיבעון: שינוי באיראן אחרי הבחירות ייתכן בהחלט // דעה

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ומה מבטיח הנשיא הבא?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully