וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: חמינאי כופף את אחמדינג'ד - ה"חרם" נגמר

במשך 9 ימים נמנע הנשיא מפעילות ציבורית, לאחר שהסתכסך עם המנהיג העליון שסירב לפטר את שר המודיעין. היום יעמוד בראש ישיבת הממשלה, לאחר שהודיע כי אמונו בחמינאי "חזק מאי פעם"

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, יסיים "חרם" בן תשעה ימים שבו נקט נגד כל פעילות ציבורית הקשורה למוסדות השלטון, ויעמוד אחר הצהריים (ראשון) בראש ישיבת ממשלה בטהרן. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית IRNA. אחמדינג'ד, שבמהלך רוב תקופת שלטונו נהג להופיע ולנאום בפומבי כמעט מדי יום, "נעלם" לחלוטין ולא הופיע בציבור מאז ה-22 באפריל.

לפי דיווחים שונים, החליט אחמדינג'ד על החרם לאחר שהתגלע סכסוך בינו למנהיג הרוחני העליון של הרפובליקה האיסלמית, עלי חמינאי, שסירב לקבל את דרישת הנשיא לפטר את שר המודיעין, חיידר מוסלחי, המקורב לגורמים השמרניים ביותר בשלטון. מוערך כי העימות סביב עניין זה "התחמם" בגלל התקרבותן של הבחירות לפרלמנט שייערכו ב-2012, שכן משרדו של מוסלחי ממלא תפקיד מפתח באישור המועמדים.

במהלך תשעת הימים האחרונים, למרות שהאייתוללות לחצו עליו לשוב לעבודה, הוא שמר על דממה ציבורית, נעדר מכמה פגישות רשמיות ואף ביטל ביקור רשמי מתוכנן בעיר הקדושה קום. ביום חמישי האחרון פרסם הפרלמנט קריאה לנשיא לקבל את סמכותו של חמינאי, ו"לשים קץ למצב שאויבינו מנצלים". אתמול כבר התערב חמינאי עצמו, וקרא ל"בעלי התפקידים במדינה" (בלי לציין במפורש את שמו של אחמדינג'ד) להימנע מ"צעדים שיגרמו למהומה בשלטון האיסלמי".

במקביל, פורסם אתמול במדינה דיווח של "מקורות המקורבים לאחמדינג'ד" לפיו הוא ישוב למלא את חובותיו ויציג "הסברים" להתנהלותו בימים האחרונים. לאחר מכן, על פי דיווח סוכנות הידיעות החצי-רשמית FARS, נפגש אחמדינג'ד במשך שלוש שעות עם משלחת של חברי פרלמנט, והודיע להם כי הוא יישר את ההדורים עם חמינאי. לפי הדיווח, חבר הפרלמנט מוסא גזנפאר-עבאדי ציטט את דברי, הנשיא, שאמר בפגישה כי "אמונתי בכוחו של המנהיג העליון היא כעת חזקה מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully