וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ מבית? "רעיית קמרון לוחצת להתערבות בסוריה"

"הטיימס" הלונדוני דיווח מפי גורמים בממשלת בריטניה כי ראש הממשלה מתמודד עם דרישתה של אשתו סמנת'ה לפעולה משמעותית יותר נגד צבא אסד. "היא ההסבר הטוב ביותר לעמדתו"

לחץ מכיוון בלתי צפוי בנושא סוריה? ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון נאלץ להתמודד לאחרונה לא רק עם יריביו הפוליטיים, אלא גם עם אשתו סמנת'ה, הלוחצת עליו להתערב באופן משמעותי יותר במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה – כך לפי דיווח הלילה (שני) של "הטיימס" הלונדוני, המתבסס על גורמים בכירים בממשלה הבריטית.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ורעייתו סמנת'ה קמרון מגיעים לחתונה המלכותית בלונדון. Pascal Le Segretain, GettyImages
ביקרה ילדים שנפגעו במלחמה. סמנת'ה קמרון ובעלה, ראש ממשלת בריטניה/GettyImages, Pascal Le Segretain

לפי הדיווח, אחד מחברי הקבינט הבריטי הסביר כי הרעיה סמנת'ה היא "ההסבר הטוב ביותר" לעמדתו של בעלה בנושא. גורמים המקורבים לראש הממשלה אמרו לעיתון כי סמנת'ה קמרון לחצה לפעולה חריפה יותר לנוכח המשבר ההומניטרי הקשה, וזאת לאחר שביקרה בחודש מרץ האחרון במחנה פליטים בלבנון, במסגרת תפקידה בארגון "הצילו את הילדים" הפועל למען קורבנות המלחמה.

במהלך הביקור פגשה אשת ראש הממשלה הבריטי אזרחים שנפגעו במלחמה, ביניהם ילדה בת עשר שאיבדה את אמה עקב פצצה שפגעה בביתן ואם לילד בן שלוש שנורה על ידי צלף כאשר השניים נמלטו מקרבות. "כאמא, נחרדתי לשמוע את סיפורי האימה מהילדים שפגשתי", אמרה בביקור. "אף ילד לא צריך להתנסות במה שהם עברו. בכל יום שחולף, עוד ועוד הורים וילדים נהרגים, וילדותם של אחרים מתנפצת לרסיסים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראיות הולכות וגדלות". אזרח סורי שנפגע לכאורה מנשק כימי במחוז אידליב, אפריל 2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם זאת, לפי "הטיימס", אחד מבכירי הצבא בבריטניה העריך בישיבה של המועצה לביטחון לאומי בבריטניה בחודש שעבר, כי הסיכויים להתערבות ממשית של ארצו לטובת המורדים בסוריה אינם גדולים. "נאמר לקמרון כי אספקת נשק למורדים, על אף שהדבר יגרום לאנשים שונים להרגיש טוב יותר, לא תשתלם בכל הנוגע למאזן הכוחות בין צבא סוריה לבין כוחות האופוזיציה". העיתון דיווח כי בכירים נוספים, כגון הרמטכ"ל היוצא, גנרל דיוויד ריצ'ארדס, העבירו לקמרון את המסר כי תקיפה נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד תהיה הימור מסוכן מדי.

עד כה בריטניה סיפקה לכוחות האופוזיציה במדינה השסועה "אמצעים לא-קטלניים", כהגדרת קמרון. בחודש מאי הוא אמר בביקור שערך בארצות הברית כי ימשיך לסייע לעם הסורי. ברקע ההתלבטות אם להתערב באופן מכריע יותר בנעשה בסוריה עומדות הראיות שלפיהן צבא אסד השתמש בנשק כימי נגד כוחות המורדים. לפני כחודש מסר משרד החוץ בבריטניה כי קיימות "ראיות הולכות וגדלות המוכיחות כי המשטר השתמש וממשיך להשתמש בנשק כימי, כולל בגז סארין. המקום לספק ממשיך להצטמצם". שלשום חזר גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה על התחייבותו לספק סיוע למורדים הסורים, חודש אחרי שהבית הלבן הודיע כי סוריה "חצתה את הקו האדום" והשתמשה בנשק כימי בהיקף מצומצם כמה פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully