וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים למחאת האוהלים: מפגינים חסמו כבישים

14.7.2013 / 0:17

המפגינים צעדו במחאה על הפערים החברתיים והגזירות בתקציב המדינה: "ביבי ולפיד שווה מורסי". דפני ליף: "הפוליטיקה היא אותה פוליטיקה, אבל האזרחים הם לא אותם אזרחים"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

שנתיים אחרי המחאה החברתית שהוציאה לרחובות מאות אלפי בני אדם, התאספו אמש (שבת) ברחובות תל אביב כאלפיים בני אדם, והפגינו נגד הגזירות הכלכליות והפערים החברתיים. המשתתפים באירוע, חלקם פעילי המחאה החברתית של קיץ 2011, קראו קריאות כגון "התשובה לממשלה - מהפכה", "אין עתיד עם ביבי ולפיד". הם נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "תוחזר מדינת הרווחה" ו"ביבי ולפיד = מורסי". הם צעדו מגן התקווה שבשכונת התקווה אל כיכר הבימה, ומשם המשיכו לרחוב קפלן, שם מתכננים חלק מהמפגינים להישאר עד הבוקר. המפגינים אף עצרו במקום שבו הצית עצמו משה סילמן לפני שנה והקימו אנדרטה מאולתרת לזכרו.

בעקבות הפגנה נחסמו לסירוגין נתיבי איילון לתנועה ממחלף לה גוורדיה לכיוון צפון וממחלף ההלכה לכיוון דרום עד מחלף השלום. מפגינים ירדו לכביש בנתיבי איילון לכיוון דרום וצעדו על הכביש לכיוון צפון. המשטרה חסמה את התנועה במקום והפנתה את כלי הרכב לדרכים חלופיות. מפגינים חסמו גם את רחוב מנחם בגין. המשטרה הסיטה את התנועה לצירים חלופיים.

פעילי המחאה החברתית מפגינים בתל אביב. דרור עינב
מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב, הערב/דרור עינב

"המסר של הערב הזה הוא 'מושחתים נמאסתם'", אמרה דפני ליף, ממובילות המחאה החברתית ב-2011. "אנחנו יודעים על מה אנחנו נאבקים. כל הזמן מנסים לומר לנו שאנחנו מבולבלים. הקריסה המערכתית של המדינה הזאת היא כי יש פה ארץ אוכלת יושביה שדואגת רק לקבוצות צרות ולכיסאות שמחממים אותם בכנסת. זה המצב, הוא לא השתנה. הפוליטיקה היא אותה פוליטיקה, רק שהאזרחים הם לא אותם אזרחים".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), שהשתתף גם הוא באירוע, אמר: "פעילי המחאה התחילו, לפני שנתיים, מהפכה חברתית שפירותיה הולכים ומבשילים. ראינו אותה משפיעה על סדר היום של כל המפלגות במערכת הבחירות הכללית, וכך יהיה, וביתר שאת, בבחירות המקומיות בעוד מספר חודשים. השיח בישראל השתנה באופן דרמטי בזכות המחאה ומנהיגיה. אנו יכולים להיות גאים בכך שציבור רחב במדינת ישראל מדבר על ערכים כגון צדק חברתי, ערבות הדדית וחיי קהילה ועל מקומו של הציבור כגורם משפיע שמכוון את קובעי המדיניות. הערב אנחנו פה כדי להצדיע ולהודות להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנות המחאה החברתית בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביולי 2013. דרור עינב
שלטים נגד ההחלטה לייצא חלק מהגז הטבעי/דרור עינב

ח"כ תמר זנדברג, חברת מפלגתו של הורוביץ, הוסיפה: "זה תאריך חשוב, אנחנו מציינים שנתיים למחאה. זה מאבק שממשיך – על תקציב המדינה, משאבי הטבע, שכר הדירה. אם אני יכולה לציין משהו אחד שהשתנה בשנתיים האחרונות זה דעת הקהל הציבורית. לדעתי זה מעורר תקווה ואופטימיות שגם המדיניות הולכת להשתנות, יותר מהר ממה שזה נראה".

"לא יצאנו לרחובות לפני שנתיים בשביל לראות מפלגות חדשות שממשיכות באותה מדיניות ישנה ודורסנית", כתבו מארגני האירוע. "לא יצאנו לרחובות לפני שנתיים בשביל להפוך להיות קמפיין פוליטי לא של מפלגות שמאל ולא של מפלגות ימין. לא יצאנו לרחובות על מנת לשבת בשקט בזמן שהתקציב הבא עלינו לרעה הולך להיות מהאכזריים שהיו כאן. אנחנו לא יוצאים ויוצאות לרחובות כבר שנתיים בשביל שהפערים החברתיים ימשיכו לגדול". מארגני האירוע אף האשימו את הממשלה ב"העברת מחטפים" בכל הנוגע להחלטות כלכליות משמעותיות כמו ייצוא הגז.

הפגנות המחאה החברתית בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביולי 2013. דרור עינב
הפגנות המחאה החברתית בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביולי 2013/דרור עינב

בשבועות האחרונים התקיימו כמה הפגנות צנועות מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בתל אביב. ההפגנות הגדולות האחרונות היו בחודש מאי, אז יצאו לרחובות אלפי בני אדם, בתל אביב, בירושלים, בבאר שבע ובמוקדים נוספים – בהם מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, מול ביתו של איש העסקים יצחק תשובה בנתניה, ומול ביתו של שר האנרגיה סילבן שלום ברמת גן, וזאת במחאה על ייצוא חלק מהגז הטבעי שהתגלה מול חופי ישראל.

הפגנות המחאה החברתית בכיכר הבימה בתל אביב, 13 ביולי 2013. דרור עינב
"רוצים ורוצות לחיות בכבוד". מפגינים בכיכר הבימה, הערב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully