וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מחאת מחירי השכירות יצאה לשדרות רוטשילד

קבוצת צעירים תל-אביבים החליטו "לצאת מהפייסבוק ולהתחיל לעשות", והציבו את תכולת ביתם בשדרות רוטשילד בעיר, בתגובה לשכר הדירה המאמיר. "אנחנו נלחמנו על האדמה הזו - והיא שלנו"

בווידאו: היום הראשון למחאה החברתית ברושילד 14.7.11/צילום: דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

אחרי מחאת "הגבינה עם הבית", עוברים לבית עצמו: קבוצת צעירים תל-אביביים, שמאסו במחירי השכירות בתל-אביב, החליטו לעשות מעשה. בעקבות מחאה שהחלה בפייסבוק, הבוקר (חמישי) הם התייצבו עם תכולת ביתם בשדרות רוטשילד בתל-אביב – והבטיחו להישאר שם עד שירדו מחירי הדירות. "אני סחבתי את הדברים שלי מהבית כאן, לרוטשילד, שדרה מאוד אהובה שעליה אני משלם ארנונה כבר 15 שנה בערך", אמר יונתן מילר. "מצאתי את עצמי עובר בעשור האחרון 12 דירות בתל אביב, הרבה פעמים בגלל שכל פעם, לפני שהחוזה שלי הסתיים, הודיע לי בעל הבית שהוא הולך להקפיץ את המחיר. המשכורת שלי לא עלתה בעשור האחרון, ושכר הדירה שלי שילש את עצמו".

עוד על מחירי הדיור:
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובתל אביב
”קצב עליית מחירי הדירות ממשיך להיות גבוה”
בנק הפועלים: ”צעדי האוצר יבלמו מחירי הדירות”

"בדקתי", ממשיך מילר, "דירה ששכרתי ב-1998, שעלתה 1,600 שקלים, עולה היום 4,500 שקלים. כמעט פי שלוש". מילר התייחס גם לטענות לפיהן התל-אביבים משלמים יותר, בגלל שהם מתעקשים להישאר בעירם היקרה: "זה קורה בהמון ערים. גרתי בחיפה – זה קורה גם שם. יש לי חברים בנתניה ששכר הדירה שלהם עלה ב-600 שקלים".

סתיו, שהצטרפה אף היא למחאה, מסבירה את הרעיון שמאחורי היוזמה המוזרה מעט: "שום דבר לא ישתנה פה עד שלא נפסיק לשלם שכר דירה. הרי אנחנו יוצרים את המצב: אנחנו מגיעים לדירות מחולקות, מצופפים מלא שותפים בדירה, מסכימים לגור במיטת גלריה מעל המטבח. אנחנו עושים את זה – ברגע שנפסיק לעשות את זה, זה לא יהיה".

הפגנה בעקבות מצוקת הדיור, הוציאו את תכולת דירתם לכיכר הבימה , יולי 2011. אורי לנץ
ישן ברחוב? מילר/אורי לנץ

מילר מתעקש שלמרות הקיפאון שמפגינות הרשויות, אפשר אחרת. "במטרופולינים נורמליים – אמסטרדם, פריז, לונדון, ניו יורק – יש עשרות חוקרים ששומרים על המשכיר, שבולמים את השוק הפסיכי של הנדל"ן. הרי אנחנו נלחמנו על האדמה הזו, היא לא של המדינה, היא שלנו ואנחנו חיים פה. אנחנו הצעירים של ת"א, המלצרים, הברמנים, המארחות, המוזיקאים, הציירים, מגיעים לשכונה כמו פלורנטין ותוך חמש שנים אנחנו מגורשים משם בגלל המחירים האלה. אנחנו אלה שמציירים על הקירות, ששמים את האדניות על המרפסות, שהופכים את העיר הזאת ליפה, מעניינת, מקבלת פנים, עם האנרגיות הנכונות והטובות שלנו. הגיע הזמן שנצא מהפייסבוק ונתחיל לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully