וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן נגד המפגינים: אין כוונה להקדים הבחירות

בכיר במפלגת השלטון הודיע כי הבחירות הכלליות במדינה יתקיימו כמתוכנן בעוד שנתיים. ראש העיר איסטנבול אמר שהתכנית לבנייה בפארק גזי עומדת בעינה, והמפגינים עדיין בכיכר

מפלגתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הבהירה היום (שבת) כי אין בכוונתה לשמוע בקול המפגינים במדינה הקוראים זה יותר משבוע לארדואן להתפטר. חוסיין ג'ליק, סגן מזכ"ל "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP), אמר כי הבחירות המקומיות, הכלליות וגם הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו במועדיהן המתוכננים.

"הבחירות המקומיות ייערכו במרץ 2014, הבחירות לנשיאות ייערכו באוגוסט 2014, והבחירות הכלליות ביוני 2015 וכל שינוי אינו בא בחשבון", השיב ג'ליק לשאלה של כתבים במהלך ועידה של המפלגה. במקביל, גם הערב המשיכו המונים לזרום לכיכר טקסים באיסטנבול.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בביקור ברבאט, מרוקו. 4 ביוני 2013. רויטרס
ארדואן בביקור במרוקו, השבוע/רויטרס

ההודעה של מפלגת השלטון הגיע בתום כינוס חירום של 50 מחבריה הבכירים, שעליו הורה ארדואן בעקבות ההפגנות העיקשות נגדו ברחבי המדינה. על אף שכינוסים מסוג זה נערכים לרוב במשרדי המפלגה בירה אנקרה, הפעם נערך הכינוס באיסטנבול, פחות מיומיים לאחר שובו של ארדואן מביקור בצפון אפריקה.

מוקדם יותר היום קרא ראש מפלגת התנועה הסוציאליסטית (MHP), דבלט באצ'לי, להקדמת הבחירות במדינה בשל מה שכינה "מבוי סתום". באצ'לי דיבר במפגש של מפלגתו ואמר כי הסיבה למחאה במדינה היא שהממשלה "לוקה בהבנת המונח דמוקרטיה".

כיכר טקסים ושדרות איסטיקלל באיסטנבול, יוני 2013. דניאל בוק
ההמונים ממשיכים להגיע לכיכר מדי ערב. מפגינים באיסטנבול/דניאל בוק

בתוך כך, ראש עיריית איסטנבול, קאדיר טופבאס, אמר היום במסיבת עיתונאים שכינס כי התכניות להרוס את פארק גזי בעיר, אשר הציתו את גל המחאה נגד ארדואן, עומדות בעינן. עם זאת, הוא אמר כי המקום לא ייבנה קניון או מלון, אלא מוזיאון עירוני. בכך הוא שב על דבריו של ארדואן אשר אמר עוד בתחילת השבוע כי לא ייבנה במקום קניון, אלא מוזיאון או מרכז עירוני. הוא הדגיש עם זאת כי יהי דיאלוג על התכנית הסופית, וכן כי יתכן שייכרתו פחות עצים משתוכנן.

גם אמש הפגינו אלפים בכיכר טקסים באיסטנבול, ורבים נשארו לישון במקום בשקי שינה במחנות אוהלים. המשטרה נאבקה במפגינים באמצעות גז מדמיע, אך בבירה אנקרה היה המצב רגוע בהרבה ורק כמה עשרות מפגינים נותרו במחנה מאולתר בפארק מרכזי בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully