וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן חזר לטורקיה - המפגינים עדיין בכיכר

אלפים התאספו בכיכר טקסים שם הם קוראים להתפטרות ראש הממשלה המסיים ביקור בצפון אפריקה. ארדואן מצידו מתבצר בעמדתו: התכנית לבניית קניון בפארק גזי – עומדת בעינה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שב הלילה (שישי) לארצו לאחר ביקור בן ארבעה ימים במרוקו ובתוניסיה. הוא התקבל בשדה התעופה באיסטנבול לקול אלפי תומכים. "עמדנו איתנים, אך לא עקשנים. אנחנו ביחד, אנחנו מאוחדים, אנחנו אחים", אמר ארדואן לתומכיו. בהמשך קרא לעם הטורקי להרחיק עצמם מההפגנות וטען כי ההאשמות על שימוש מופרז בכוח של המשטרה ייבדק. הוא האשים את המפגינים כי בזזו חנויות והזיקו לעסקים. במקביל, אלפי מפגינים התאספו אמש בכיכר טקסים באיסטנבול, שם הם קוראים להתפטרותו.

מוקדם יותר היום אמר ארדואן שהוא לא מתכוון להיכנע לדרישות המפגינים אשר הציתו את המחאה, וכי התוכנית לבניית הקניון בפארק גזי הסמוך לכיכר עומדת בעינה. ארדואן, שדיבר עם עיתונאים בתוניס בצאתו מפגישה עם מקבילו התוניסאי, הוסיף כי המפגינים שאחראים להפגנות האלימות האחרונות בטורקיה, ניצלו את העובדה כי מדובר במחאה על רקע סביבתי, על מנת לתקוף את הממשל בראשותו.

אלפי מפגינים בכיכר טקסים באיסטנבול, יוני 2013. AP
עד כה נפצעו מעל 4,000 מפגינים. מפגינים בכיכר טקסים/AP

בשבוע האחרון סוערות הרוחות במדינה, בעוד הממשל מתבצר בעמדתו וממשיך לדכא את ההפגנות באמצעות גז מדמיע וזרנוקי מים. אתמול בבוקר דווח כי 11 בני אדם בעלי אזרחות זרה נעצרו שלשום בהפגנות בטורקיה בחשד שניסו לעורר את המפגינים. בין העצורים ארבעה אמריקנים, שני בריטים, שני איראנים, הודי, צרפתי ויווני. גורמים רשמיים לא אישרו עדיין את הדברים.

אתמול בצהריים נהרג שוטר במהלך הפגנה בדרום מחוז אדנה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בטורקיה, השוטר נפל מגשר כשניסה להדוף מפגינים. מדובר בהרוג השלישי מאז החלו ההפגנות, אודותיו התקבל אישור רשמי. אתמול נודע כי למעלה מ-4,100 בני אדם נפצעו מאז החלו ההפגנות הסוערות במדינה. 43 מהפצועים נמצאים במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully