וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בטורקיה: פשיטה על משתמשי רשתות חברתיות

במסגרת היום השישי של המחאה, אלפים גדשו את הכיכרות באנקרה ואיסטנבול. 25 פעילים נעצרו בגין הסתה ברשתות החברתיות; שר החוץ הטורקי לארה"ב: "איננו דמוקרטיה סוג ב'"

הפגנות ההמונים בטורקיה מסרבות לדעוך: אלפי עובדי איגודים מקצועיים גדשו אתמול (רביעי) את הכיכר המרכזית באנקרה הבירה וקראו לראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן, להתפטר. בתגובה ירתה המשטרה גז מדמיע והשתמשה בתותחי מים נגד המפגינים. על פי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, אמבולנסים שהוזעקו למקום פינו לפחות ארבעה בני אדם שהתמוטטו בשל שאיפת גז.

מהומות בבירת טורקיה אנקרה, 5 ביוני  2013. יותם רונן
פצוע בהפגנה באנקרה, אתמול/יותם רונן

על פי דיווח רשת CBC, אמצעי התקשורת המרכזיים במדינה ספגו ביקורת קשה בשל האיפול התקשורתי בעת סיקור אלימות המשטרה כלפי המפגינים בסוף השבוע. כתוצאה, אזרחים רבים במדינה נעזרו ברשתות החברתיות על מנת לעקוב אחר ההתפתחויות. ואולם, על פי דיווח סוכנות ידיעות טורקית, המשטרה עצרה 25 בני אדם בגין "הפצת מידע שקרי" והסתה ברשתות החברתיות.

מהומות בבירת טורקיה אנקרה, 5 ביוני  2013. יותם רונן
מפגינים באנקרה, אתמול/יותם רונן

במקביל, במסגרת היום השישי של ההפגנות, חזרו אלפים לכיכר טקסים שבאיסטנבול, ערש המחאה שהתפרצה בשבוע שעבר והתפשטה במהרה ברחבי המדינה. המפגינים קראו לפיטוריו של מפקדי המשטרה, ומשלחת של פעילים נפגשה עם סגן ראש הממשלה, בולנט ארינץ'. במהלך הפגישה דרשו הפעילים את שחרורם של המפגינים שנעצרו ואת הפסקת השימוש בגז מדמיע מצד המשטרה.

מהומות בבירת טורקיה אנקרה, 5 ביוני  2013. יותם רונן
ירי תותחי מים לעבר מפגינים באנקרה, אתמול/יותם רונן

בתוך כך רשת אל-ג'זירה דיווחה אתמול כי שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו פנה למזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, והביע מחאה על ההודעה הרשמית של הבית הלבן, ולפיה הממשל האמריקני מביע דאגה בכל הנוגע להתנהלותה של הממשלה באנקרה בתגובה להפגנות. "טורקיה איננה דמוקרטיה סוג ב'", אמר דאווטאולו לקרי בשיחת טלפון שקיימו השניים. שני בני אדם נהרגו מאז תחילת ההפגנות במדינה, ויותר מ-4,100 נפצעו. 43 מהפצועים נמצאים במצב קשה.

(עדכון ראשון: 22:43)

מהומות בבירת טורקיה אנקרה, 5 ביוני  2013. יותם רונן
מפגינים באנקרה, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully