וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופיל המוחים בטורקיה: צעירים, ליברלים וזועמים

מסקר שבוצע בקרב המפגינים עולה כי בניגוד לדברי ארדואן, כי גורמים פוליטיים משפיעים על המפגינים, מרביתם אינם מזוהים עם אף מפלגה. כ-4,100 מפגינים נפצעו עד כה במהומות

צעירים, ליברלים, כועסים וללא השתייכות פוליטית: מסקר שבוצע בקרב 3,000 מהמפגינים בטורקיה ופורסם היום (רביעי) בעיתון "הורייט" עולה כי מרבית המפגינים בכיכר טקסים אינם מזוהים פוליטית והצהירו כי היו אלו פעולותיו של ראש הממשלה המכהן שהוציאו אותם לרחובות. רק 15.3% הצהירו כי יש להם השתייכות פוליטית למפלגה כלשהי ורק 7% הודו כי אותה השתייכות פוליטית היא שגרמה להם להצטרף להפגנות.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר בעבר כי הריסת פארק גזי עוררה את המחאה, אך מאוחר יותר האשים את מפלגת העם הרפובליקנית, מפלגת האופוזיציה העיקרית, וכמה גורמים קיצונים שהתערבו כדי להצית את ההפגנות האלימות. מרבית המפגינים מעידים כי תפיסת עולמם ליברלית, 65% סיפרו כי הם חילוניים ו-93.1% מהם לא הצביעו למפלגת השלטון בראשותו של ארדואן. 63.6% מתוכם הם בין הגילאים 19 ל-30.

מהומות בטורקיה - כותרות אחרונות
אלפים הפגינו ברחובות: המשטרה ירתה גז מדמיע
עוד מבוכה לארדואן: נסע למרוקו - והמלך ”הבריז”
חטא הגאווה של ארדואן מתנקם בו

הפגנות באנקרה, יוני 2013. יותם רונן
63.6% מהמפגינים הם בין הגילאים 19 ל-30. הפגנות באנקרה/יותם רונן

על פי הסקר, הגורם המרכזי שהוציא את המפגינים לרחובות, ברוב של 92.4%, הוא גישתו "הרודנית" של ראש הממשלה. 91.3% העידו כי הפעלת הכוח המוגזם של המשטרה נגד המפגינים השפיעה עליהם גם כן ומספר דומה הסבירו כי הפרת זכויותיהם הדמוקרטיות היא סיבה נוספת להשתתפותם. רק 56.2% מהמפגינים אמרו כי הריסת פארק גזי, שעוררה את המהומות מלכתחילה, השפיעה על החלטתם להצטרף להפגנות. כמעט כל המפגינים נלחמים למען "הפסקת האלימות המשטרתית" (96.7%) ו"לכבד את החרויות מעתה והלאה" (96.1%). 79.5% אמרו כי אינם רוצים בהפיכה צבאית שתחליף את הפרלמנט.

הפגנות באנקרה, יוני 2013. יותם רונן
91.3% העידו כי הפעלת הכוח המוגזם של המשטרה נגד המפגינים השפיעה עליהם. כוחות משטרה באנקרה/יותם רונן

למעלה מ-4,100 בני אדם נפצעו ושני בני אדם נהרגו מאז החלו ההפגנות הסוערות בטורקיה – כך נמסר היום מאיגוד הרפואה הטורקי. בהפגנות, שפרצו באיסטנבול והתפשטו מאז ל-12 מחוזות הודיעו כי מבין הפצועים, 43 נמצאים במצב קשה.

במקביל הודיעה קבוצת ההאקרים "אנונימוס" כי פרצה היום לאתר האינטרנט של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. זהו היום השלישי בו אנשי אנונימוס מבצעים מתקפות סייבר במדינה בתגובה למתקפת המשטרה נגד מפגינים בפארק גזי. עד כה הצליחה הקבוצה להפיל את אתרים של מערכות עיתונים וטלוויזיות במדינה בתגובה לחוסר הכיסוי התקשורתי של המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully