וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה באזהרת מסע מפתיעה לאזרחיה: מסוכן בטורקיה

הודעה רשמית קראה לאזרחי סוריה שלא להגיע לשכנה מצפון בשל "ההידרדרות במצב הביטחוני בכמה ערים בטורקיה". מאז פרוץ המשבר בסוריה נמלטו לטורקיה לפחות 200 אלף סורים

כתבתו של אמיר תיבון, צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן

אף שמאז שפרץ המשבר בסוריה לפני יותר משנתיים ברחו מאות אלפי פליטים משטחה לטורקיה, כעת הביעה דווקא סוריה דאגה לשלום אזרחיה – והזהירה מפני המצב המסוכן לדבריה בשכנה מצפון. "משרד החוץ מציע לאזרחים סורים להימנע מלהגיע לטורקיה למען ביטחונם שלהם בשל ההידרדרות במצב הביטחוני בכמה ערים בטורקיה", נמסר בהודעה רשמית בטלוויזיה הממלכתית בסוריה, שהתייחסה להפגנות שפרצו בשבוע שעבר ברחבי טורקיה נגד ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן.

המהומות בטורקיה - כותרות נוספות:
ארדואן: "אני לא דיקטטור"; ההמון הזועם חזר לרחובות
טורקיה: "שני הרוגים בהפגנות", אבנים על משרד ארדואן
דיווח מטורקיה: השוטרים ויתרו על האלות - וריססו גז לכל עבר

כיכר טקסים טורקיה, יוני 2013. AP
יותר מסוכן מסוריה? ההפגנות באיסטנבול, הבוקר/AP

גם אתמול מיהרה סוריה לגנות את טורקיה על הדיכוי האלים של ההפגנות בשטחה. שר ההסברה של סוריה, עומראן זועבי, אמר כי דרישות העם הטורקיה "אינן ראויות לשום אלימות". דבריו שודרו בטלוויזיה הסורית הממלכתית, לצד סיקור נרחב של ההפגנות בטורקיה. "ארדואן מדכא הפגנות שלוות", המשיך. "זה מראה כמה הוא מנותק מהמציאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011 נהרגו שם על פי הערכות האו"ם יותר מ-90 אלף אזרחים. יותר מ-200 אלף ברחו כאמור לטורקיה בחיפוש אחר מקלט. לפי נתוני האו"ם, מאז חודש ינואר ברחו מהמדינה לפחות 400 אלף סורים. הם עוזבים את ביתם במצב טראומטי וללא כל רכוש ואחרי שאיבדו את בני משפחותיהם. מרבית הפליטים מגיעים ללבנון. אחרים מגיעים לירדן, לטורקיה, לעיראק ולמצרים, ומקצתם מוצאים את דרכם למדינות בצפון אפריקה ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully