וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבלנות פוקעת: טורקיה גירשה לסוריה 600 פליטים

רויטרס

28.3.2013 / 14:02

הפליטים שכנו במחנה עקורים בגבול בין המדינות והתעמתו עם המשטרה הצבאית. האו"ם מעריך כי מיליון פליטים ברחו מסוריה מפרוץ המלחמה ומהווים נטל גובר על המדינות השכנות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: תיעוד המהומות, אמש)

טורקיה גירשה מתחומיה לפחות 600 פליטים סורים, שנמלטו מעבר לגבול מאימת מלחמת האזרחים המתחוללת בארצם בשנתיים האחרונות. הפליטים שוכנו באוהלים בגבול בין שתי המדינות, ומחו אמש על תנאי הקיום במחנה שהוקם עבורם, ואף התפרעו והתעמתו עם המשטרה הצבאית. גורם צבאי טורקי אמר היום (חמישי) כי אנקרה שוקלת לגרש לסוריה פליטים נוספים שהיו מעורבים בפרעות, בהתאם לתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות במקום.

נציבות האו"ם לפליטים הביעה "דאגה עמוקה" מהידיעה על גירוש הפליטים לסוריה, ומסרה כי היא נמצאת בקשר ישיר עם הרשויות בטורקיה. משרד החוץ באנקרה הכחיש את הדיווחים בנושא, ומסר כי "50 או 60 פליטים סורים חזרו לארצם מרצונם החופשי". עם זאת, דובר המשרד הודה כי כמה מהפליטים ששבו לסוריה היו מעורבים במהומה.

מהומות אלימות במחנה פליטים לתושבי סוריה בגבול טורקיה. מרץ 2013. רויטרס
העימותים אמש במחנה הפליטים הטורקי/רויטרס

המהומה פרצה אמש במחנה סולימאן שאה. תושבי המקום סיפרו כי הפליטים זעמו על מנהלי המחנה, אחרי ששלושה מהתושבים - אחים בני שבע, 18 ו-19 - נפצעו בדליקה שפרצה באחד האוהלים. הפליטים התפרעו ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במקום, וניפצו את החלונות בכבאית צבאית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מאות אלפי פליטים נמלטו מסוריה מאז ראשית השנה

לטענת גורמים טורקים, המהומה לא פרצה בשל הדליקה, אלא בגלל זעמם של התושבים על כך שמנהלי המחנה הצפוף סירבו להכניס אליו כ-200 סורים. המחנה כבר מאכלס 35 אלף פליטים. הטורקים מכחישים את טענות התושבים, שאמרו כי רבים מהפליטים נפצעו אמש במהלך המהומות. המדינות הסובבות את סוריה אינן מצליחות להתמודד עם עומס הפליטים הנוהרים לשטחן. בתחילת החודש העריך האו"ם כי מיליון בני אדם ברחו מסוריה, מחציתם מתחילת השנה.

מלחמה האזרחים בסוריה, שהחלה בשורה של הפגנות בחודש מרץ 2011, הידרדרה לפרץ אלימות שגבה את חייהם של כ-70 אלף בני אדם. לפי נתוני האו"ם, רק מאז חודש ינואר ברחו מהמדינה כ-400 אלף סורים. הם עוזבים את ביתם במצב טראומטי וללא כל רכוש ואחרי שאיבדו את בני משפחותיהם. מרבית הפליטים מגיעים ללבנון. אחרים מגיעים לירדן, לטורקיה, לעירק ולמצרים, ומקצתם מוצאים את דרכם למדינות בצפון אפריקה ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully