וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: מיליון איש ברחו מסוריה, מחציתם מחודש ינואר

6.3.2013 / 14:44

האו"ם פרסם נתונים קשים על מספר העקורים בשל מלחמת האזרחים בסוריה. המדינות השכנות אינן מצליחות להתמודד עם עומס הפליטים, שרבים מהם ילדים ואחרים סובלים מטראומה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(בסרטון: המורדים משתלטים על העיר רקה, השבוע)

כמיליון בני אדם נמלטו מסוריה במהלך מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה בשנתיים האחרונות - כך מעריכה נציבות האו"ם לפליטים. כמעט מחצית מהפליטים ברחו מסוריה רק בחודשיים האחרונים, ומנוסתם הגוברת גורמת עומס כבד על המדינות השכנות.

לדברי האו"ם, כמחצית מהפליטים הם ילדים בני 11 ומטה, ומספר הסורים שבורחים מהמדינה עולה מדי שבוע. נציב האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטרס, אמר כי "אלפי אנשים חוצים את הגבול מדי יום, וסוריה מידרדרת לאסון בכל קנה מידה". לדבריו, האו"ם עושה כל שביכולתו כדי לסייע מבחינה הומניטרית, אך הקהילה הבינלאומית כבר "קורסת תחת העול".

אישה ליד בית הרוס בעיר חלב. סוריה, מרץ 2013. רויטרס
תושבת העיר חלב ליד ביתה החרב. מספר הפליטים הולך וגדל מדי יום/רויטרס

המלחמה, שהחלה בשורה של הפגנות בחודש מרץ 2011, הידרדרה לפרץ אלימות שגבה את חייהם של כ-70 אלף בני אדם. לפי נתוני האו"ם, כ-400 אלף סורים ברחו מהמדינה רק מאז חודש ינואר האחרון. הם עוזבים את ביתם במצב טראומתי וללא כל רכוש ואחרי שאיבדו את בני משפחותיהם. מרבית הפליטים מגיעים ללבנון. אחרים מגיעים לירדן, לטורקיה, לעירק ולמצרים, ומקצתם מוצאים את דרכם למדינות בצפון אפריקה ובאירופה.

בתוך כך, לבנון קראה לליגה הערבית לשקול מחדש את השעייתה של סוריה מהארגון. שר החוץ הלבנוני, עדנאן מנסור, אמר כי אם סוריה תשוב לליגה הערבית, הדבר יקל על מציאת פתרון פוליטי למלחמת האזרחים. סוריה סולקה מהליגה הערבית בחודש נובמבר 2011.

פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-קאים, עירק, אוגוסט 2012. רויטרס
מחנה של האו"ם שהוקם עבור פליטים סורים בעירק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully