וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "המערב ישלם את המחיר על חוסר היציבות"

בראיון נדיר ל"סאנדיי טיימס" הזהיר אסד מחימוש המורדים בארצו וכינה את ראש ממשלת בריטניה "נאיבי ומבולבל". על הדיווח באשר לתקיפה האחרונה: "תמיד הגבנו על פעולות ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כבר שנתיים שמתחוללת בארצו מלחמת אזרחים עקובה מדם, אך נשיא סוריה בשאר אסד מעדיף להטיל את האשמה במתרחש בארצו על המערב. בראיון נדיר שהעניק בשבוע שעבר ל"סאנדיי טיימס" הבריטי המתפרסם היום (ראשון), מאשים אסד את בריטניה ב"נאיביות" בגישתה לעימות בארצו. לדבריו, בריטניה נחושה לספק למורדים תחמושת.

אסד: "לא ננהל משא ומתן עם בובות המערב". רויטרס
"אף אדם פטריוט לא יחשוב לחיות מחוץ למדינתו". אסד/רויטרס

"איך אפשר לבקש מבריטניה לקחת חלק בנושא כשהיא נחושה להפוך את הבעיה לצבאית?", שאל אסד בראיון ראשון לעיתון מערבי מזה כשנה. "איך ניתן לבקש מהם לנסות להפוך את המצב לטוב ויציב יותר? איך אנו יכולים לצפות מהם להפחית את האלימות, אם הם רוצים לשלוח ציוד צבאי לטרוריסטים (המורדים), ולא מנסים להקל על הדיאלוג בין הצדדים?". את ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כינה אסד "נאיבי, מבולבל ולא ריאליסטי".

הוא חזר על התנאים שהשמיע בעבר לקיום משא ומתן עם האופוזיציה, ודחה את האפשרות כי יפרוש מתפקידו בקרוב או יעזוב את ארצו: "אף אדם פטריוט לא יחשוב לחיות מחוץ למדינתו". "הטיעון לפיו פרישתי תפסיק את הלחימה היא אבסורד, והראיה לכך היא ההתפתחויות בלוב, בתימן ובמצרים", הסביר. הוא אף האשים את מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בבזבוז זמן וציין כי שאלת שלטונו היא "עניין פנימי" וכי "אין בכוונתי לדון בכך עם אף אדם שמגיע מבחוץ".

באשר לקיום מגעים עם האופוזיציה הסורית, הצהיר אסד: "אנו מוכנים לדון עם כל אחד, כולל חמושים שיניחו את נשקם", אך גם הביע את הסתייגותו: "אין בכוונתו לנהל משא ומתן עם טרוריסטים שנחושים לשאת כלי נשק, לפגוע באנשים, להרוג אזרחים, לתקוף מקומות ציבוריים ולהרוס את המדינה. אנו יכולים לנהל דיאלוג עם האופוזיציה, אך לא עם טרוריסטים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"הישראלים יודעים למה הכוונה"

בהתייחס לתקיפת מרכז המחקר באזור דמשק לפני כחודש – פעולה שיוחסה לישראל – נשאל נשיא סוריה אם בכוונתו לנקום בשכנה מדרום. "סוריה תמיד הגיבה על פעולותיה של ישראל, אך הגבנו בדרכנו, ורק הישראלים יודעים למה הכוונה" השיב. "תגובה אין משמעה טיל נגד טיל או כדור נגד כדור. אין צורך להצהיר בפומבי על הדרך שבה אנו מגיבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתקן המחקר שהופצץ לכאורה על ידי ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסד סירב להתייחס לדיווחים לפיהם ארצו מעבירה מצבורי נשק כימי במטרה למנוע את נפילתם לידי המורדים. "מעולם לא דנו, ולעולם לא נדון עם איש בנושא החימוש שלנו", הבהיר. בנוסף לכך, הנשיא הסורי דחה דיווחים על כך שרוסיה, חיזבאללה ואירן שלחו חיילים לארצו: "תפקידו של חיזבאללה הוא להגן על לבנון – לא על סוריה".

בסיום הראיון הזהיר אסד מפני אפשרות שהמערב יספק אמצעי לחימה למורדים בארצו ואמר כי "יהיו לכך השלכות חמורות על כל המזרח התיכון". "כל התערבות שהיא לא תשפר את המצב. היא רק תחמיר אותו. אירופה וארצות הברית ומדינות אחרות הולכות לשלם את המחיר, במוקדם או במאוחר, על חוסר היציבות באזור. הן לא צופות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully