וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: "רוצים נשק, לא מזון ותרופות"

מנהיג המורדים אמר כי אספקת המזון והסיוע הרפואי שארה"ב מתכננת להעביר למתנגדיו של אסד לא תקרב אותם לניצחון במערכה. דיווח: עשרות הרוגים סורים בעימותים בגבול טורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צפו בעימותים בין המורדים לצבא אסד בדמשק, השבוע

המורדים בסוריה ממשיכים במאמץ המלחמתי נגד אסד: מנהיג המורדים, הגנרל סלים אידריס, אמר אמש (שישי) כי אספקת המזון והתרופות שארצות הברית מתכננת להעביר לראשונה למתנגדיו של אסד, לא תקרב אותם לניצחון במערכה מול הנשיא הסורי. "איננו רוצים מזון ושתייה, איננו רוצים תחבושות", אמר אידריס בשיחה טלפונית עם סוכנות הידיעות AP. "כאשר אנחנו פצועים, אנחנו רוצים למות. הדבר היחיד שאנו רוצים זה נשק".

במקביל דווח הבוקר כי עשרות מורדים וחיילים הנאמנים למשטר אסד נהרגו בעימותים בגבול טורקיה, כך לפי ארגון זכויות אדם סורי. "קרבות עזים בין מורדים מכמה גדודים ובין חיילים מצבא סוריה התעצמו מאז עלות השחר בפאתי העיר א-רקה, הסמוכה לגבול הטורקי. פיצוצים נשמעו בעיר ועשן היתמר בשמיים", נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם.

מורדים באזור חלב. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
מורדים סורים בפרברי חלב, החודש/רויטרס

אמש כבש צבאו של אסד כפר דרומית לעיר חלב ובכך נפתח קו אספקה לעיר הגדולה ביותר במדינה, שם הם נלחמים מול כוחות המורדים בשמונת החודשים האחרונים – כך מסר ארגון זכויות אדם באזור. הארגון דיווח כי כיבוש הכפר הוא בגדר השלב האחרון ליצירת תוואי צפונית לחלב, החיוני לכוחותיו של אסד, אשר איבדו את השליטה על חלק מהכביש הראשי מצפון-לדרום.

ארה"ב ורוסיה: לפעול לסיום הסכסוך

אמש הסכימו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי יש צורך ב"מהלך פוליטי מתקדם" להביא לסיום הסכסוך בסוריה. מהבית הלבן נמסר כי בשיחה טלפונית, שני הנשיאים הדגישו את החשיבות של שרי החוץ של המדינות, קרי ולברוב, שנפגשו בברלין בשבוע שעבר, ואת "המשך מעורבותם" בסוריה.

בהודעה מטעם הבית הלבן לא נמסרו פרטים נוספים על המשך הדיון בין אובמה ופוטין על המשבר בסוריה. במוסקבה ובוושינגטון דנים כבר זמן רב על גורלו של נשיא סוריה אסד. ארצות הברית טוענת כי יש להדיח אותו מתפקידו, אך רוסיה טענה כי עזיבתו את השלטון לא חייבת להיות תנאי מקדים להסדר.

מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. ברלין, פברואר 2013. רויטרס
ארצות הברית טוענת כי יש להדיח את אסד מתפקידו. קרי ולברוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully