וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אובמה שוקל לסייע צבאית למורדים הסורים

ה"וושינגטון פוסט" מדווח על שינוי במדיניות הממשל תחת ניצוחו של שר החוץ ג'ון קרי. במסגרת הסיוע לא יוענקו למורדים כלי נשק, אך ייתכן שיועברו לידיהם שריוניות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשל אובמה נוטה לשנות את מדיניותו בנוגע למלחמת האזרחים בסוריה, ולהעניק סיוע ישיר למורדים הנלחמים במשטרו של בשאר אסד - כך מדווח הבוקר (רביעי) ה"וושינגטון פוסט" מפי מקורות בוושינגטון ובאירופה.

במסגרת הסיוע לא יוענקו למורדים כלי נשק, אך ייתכן שיועברו לידיהם שריוניות ומגני גוף (שכפ"צים). כמו כן, עשויה ארה"ב להעניק למורדים אימונים צבאיים ולהעביר להם סיוע הומניטרי. עד כה, העבירה וושינגטון לסוריה סיוע הומניטרי בגובה מאות מיליוני דולרים בדרכים עקיפות, משום שתסבוכות ביורוקרטיות אוסרות על מימונו הישיר.

מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
מורדים משגרים פצצות מרגמה לעבר ארמונו של אסד בדמשק, החודש/רויטרס

מאז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה לפני כמעט שנתיים, ממשל אובמה נמנע מלהעניק למורדים סיוע צבאי. לפי הדיווח מהבוקר, המדיניות החדשה מתגבשת בימים אלה תחת ניצוחו של מזכיר המדינה ג'ון קרי, המבקר באירופה לרגל כניסתו לתפקיד. קרי נפגש אמש בברלין במשך שעתיים עם עמיתו הרוסי, שר החוץ סרגיי לברוב, וביום חמישי ישתתף ברומא בפסגת "ידידי סוריה". ביום שני, בפגישותיו בלונדון ביום שני, אמר קרי כי "איננו באים לרומא רק כדי לדבר, אלא כדי לקבל החלטות על הצעדים הבאים".

מנהיגי האופוזיציה הסורית איימו להחרים את המפגש ברומא, בטענה שהקהילה הבינלאומית כשלה בתפקידה ולא עשתה די כדי לעצור את הקטל במדינה. קרי וסגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הפצירו בראש האופוזיציה מועז אל-חאטיב לשקול שוב את החלטתו להדיר את רגליו מהכינוס, ולפי שעה נראה כי אל-חאטיב יגיע לרומא. עד כה, גבתה המלחמה בסוריה כ-70 אלף קורבנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. ברלין, פברואר 2013. רויטרס
מזכיר המדינה ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמש בברלין/רויטרס

בתחילת החודש דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי הנשיא אובמה סיכל תכנית לחימוש המורדים שיזמו בקיץ שעבר מזכירת המדינה דאז הילרי קלינטון וראש ה-CIA לשעבר דיוויד פטראוס. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מסר כי אחת מהסיבות לדחיית התכנית היא האיום האפשרי על מדינת ישראל. "אנחנו לא רוצים שנשק ייפול לידיים הלא נכונות ויסכן באופן פוטנציאלי את העם הסורי, את בת בריתנו ישראל או את ארה"ב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully