וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונת השלום מסוריה קפצה לביקור בישראל?

קובי דוד

21.2.2013 / 6:00

תושבי רמת הגולן חשו באחרונה את זליגתה של מלחמת האזרחים בסוריה לישראל. אך בין הפצמ"רים לפגזים שנחתו כאן, הגיעה לישיבה התיכונית באלוני הבשן אורחת עם מסר של תקווה

בעוד פחות מחודש ימלאו שנתיים להתקוממות האזרחית בסוריה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, ומלחמת האזרחים במדינה השסועה ממשיכה לגבות קורבנות רבים. התושבים בצד הישראלי של רמת הגולן חשו בשנה החולפת כי הלחימה התקרבה אט אט לגבול בין שתי המדינות, ולעתים אף חצתה אותו, כאשר פצצות מרגמה תועות נחתו בשטח היישובים הישראליים. אתמול (רביעי) תלמידי הישיבה התיכונית באלוני הבשן שברמת הגולן, הממוקמת כ-800 מטרים בלבד מהגבול הסורי, הופתעו לגלות אורחת מיוחדת שהגיעה מהקרבות המתחוללים במדינה השכנה בין כוחות המורדים הסורים לבין צבא אסד – יונה צחורה ולרגליה צמידים המעידים כי היא שייכת לאחד התושבים הסורים המתגורר סמוך לגבול עם ישראל. "היא כמו יונת דואר – לבנה, רק שהיא הגיעה בלי עלי של זית", סיפר אליהו בוחניק, אב הבית בישיבה התיכונית שהבחין בה כשטיילה על אדן החלון שבכניסה לישיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה להחזיר את היונה לבעליה". בוחניק והיונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש נובמבר החולף נפלה פצצת מרגמה במוצב תל חזקה הסמוך למבנה הישיבה, וכוחות צה"ל השיבו בירי טיל לעבר מקור הירי – לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973. "לפי הצמידים שעל רגליה הבנו מיד שמדובר ביונה שהגיעה עם סמל אותנטי של מדינות ערב. היא מיד הפכה לאטרקציה בישיבה. נתתי לה לאכול קוסקוס ואורז", אמר בוחניק. אב הבית שלח את היונה לחופשי אך זו חזרה אל הישיבה כעבור כמה דקות בלבד. "היא הגיעה עם מסר של שלום. אנחנו מתפללים לרגע הזה, שבו נוכל לשלב ידיים ולחיות בדו-קיום ללא מלחמות. היונה הזו מסמלת עבורנו את תחילת הדרך". בוחניק מקווה כי הבעלים של האורחת הסורית יזהה אותה בעקבות פרסום התמונות שלה. "הכנו לה מקום חמים ויפה כדי שתוכל להרגיש בבית. אני מקווה שמי שיזהה אותה יוכל להיפגש איתי במעבר קונטרה ואני אשיב לו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully