וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פצצות מרגמה שוגרו לעבר ארמון אסד

סוכנות הידיעות הסורית אישרה כי שתי פצצות פגעו בארמון תשרין בדמשק. לא היו נפגעים ולא ידוע אם אסד שהה במקום באותה שעה. מוקדם יותר נהרגו 50 אזרחים מפגיעת סקאד בחלב

צילום: רויטרס, עריכה: רן בן מנחם

(צפו בנזקי ההפגזות באזור בחלב, היום)

המורדים הסורים שיגרו היום (שלישי) פצצות מרגמה לעבר ארמון הנשיאות של בשאר אסד - כך אישרה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית. לפי הדיווח, "מחבלים" שיגרו שתי פצצות שפגעו בקיר הדרומי של ארמון תישרין ברובע מוהאג'רין בבירה הסורית.

לא דווח על נפגעים, וככל הנראה נגרם נזק קל בלבד למבנה, המשמש לקבלות פנים רשמיות של אורחים רמי-דרג. גם לא ידוע אם הנשיא אסד שהה בארמון באותה שעה, שכן יש ברשותו שני ארמונות נוספים ברחבי דמשק: "ארמון העם" במרומי הר קאסיון, ו-"ארמון ראוודה" בשכונת אבו-רומאנה. בעבר טענו המורדים כי שיגרו חמש רקטות לעבר ארמונו של אסד, אך זו הפעם הראשונה שהממשלה מאשרת שהמבנה נפגע מירי של "מחבלים".

מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
שיגור פצצות המרגמה לעבר ארמון הנשיאות בדמשק, היום/רויטרס
מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי 50 בני אדם נהרגו מפגיעת טיל סקאד בעיר חלב שבצפון סוריה. רשת אל-ג'זירה, שציטטה מורדים סורים, דיווחה כי בין ההרוגים - בשכונת ג'בל בדר בעיר – היו גם נשים וילדים, וכי לירי קדמו שיגורי פצצות מרגמה לעבר בתי אזרחים. אמש נהרגו בסוריה 130 בני אדם.

אתמול הודיע פאנל חוקרים של האו"ם כי זוהו בכירים סורים "בעמדות הנהגה" שעשויים להיות אחראים לפשעי מלחמה. לדברי החוקרים, הן הממשלה הסורית והן הקבוצות החמושות של המורדים אחראיות לפשעי מלחמה, ובהם מעשי רצח ועינויים שהתבצעו במהלך מלחמת האזרחים שהחלה לפני כשנתיים. לדברי החוקרים, "הגיעה העת" להפנות את הטיפול בנושא הסורי לבין הדין הפלילי הבינלאומי. בתוך כך החליט אתמול האיחוד האירופי על הארכת הסנקציות נגד סוריה בשלושה חודשים. כמו כן הודיע הארגון על שינויים באמברגו הנשק על המדינה, על מנת לספק סיוע טכני להגנה על אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully