וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח האו"ם: הפשעים בסוריה - לבית הדין הבינלאומי

18.2.2013 / 14:27

פאנל חוקרים של האו"ם קובע שהן הממשלה והן המורדים ביצעו פשעי מלחמה וממליץ להפנותם לערכאה בינלאומית. לפי הדו"ח, מעשי המורדים הוקצנו בשל הסתננות של לוחמים זרים

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק

האו"ם זיהה בכירים סורים "בעמדות הנהגה" שעשויים להיות אחראים לפשעי מלחמה - כך הודיע היום (שני) פאנל חוקרים של הארגון. לדברי החוקרים, הן הממשלה הסורית והן הקבוצות החמושות של המורדים אחראיות לפשעי מלחמה, בהם מעשי רצח ועינויים שהתבצעו במהלך מלחמת האזרחים שהחלה לפני כשנתיים. לדברי החוקרים, "הגיעה העת" להפנות את הטיפול בנושא הסורי לבין הדין הפלילי הבינלאומי.

הדו"ח מציין כי "כוחות הממשלה והמיליציות המסונפות לה ביצעו הוצאות להורג ללא משפט, תוך ידיעה ותוך הפרה של החוק הבינלאומי (...) ומעשי רצח בוצעו כחלק ממתקפה שיטתית נגד אוכלוסייה אזרחית". עוד נכתב כי כוחותיו של אסד סימנו כמטרה אזרחים שעמדו בתור מחוץ למאפיות לחם והתקהלויות של אבלים בהלוויות. מנגד, ציינו החוקרים כי לא נמצאו עדויות אמינות לשימוש בנשק כימי מצד המורדים או מצד הממשלה.

מורדים באזור חלב. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
תותח נ"מ שלכדו המורדים באזור חלב, השבוע/רויטרס

באשר לכוחות המורדים, נכתב בדו"ח כי גם אם מעשיהם אינם עומדים בקנה אחד עם חומרתם של פשעי המשטר, הרי שגם אלה כוללים פשעי מלחמה כגון רצח, עינויים, חטיפות ושימוש בילדים מתחת לגיל 15 לצרכי לחימה. המורדים "ממשיכים לסכן את האוכלוסייה האזרחית על ידי הצבת מטרות צבאיות באזורי מגורים", נכתב בדו"ח. כמו כן, נכתב כי "מעשי המורדים הוקצנו" בשל הסתננות של לוחמים זרים לשורותיהם, בהם אזרחים של לוב, טוניסיה, ערב הסעודית, לבנון, עירק ומצרים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

70 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מתחילת המלחמה

הדו"ח שהגישו החוקרים, התבסס על ראיונות שנערכו עם 445 בני אדם במשך חצי שנה, בהם קורבנות ועדי ראייה. הראיונות התבצעו מחוץ לסוריה, שכן החוקרים לא הורשו להיכנס למדינה. בראש החוקרים עמד הברזילאי פאולו פיניירו. החוקרים קראו למועצת הביטחון של האו"ם "לפעול בדחיפות" כדי למצוא את האחראים למצב בסוריה, תוך עדיפות להפנייתם לבית הדין הפלילי הבינלאומי. "בית הדין הוא המוסד הראוי להיאבק בו בנושא ההתחמקות מעונש", כתבו החוקרים בדו"ח, בן 131 העמודים.

האו"ם מעריך כי 70 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים בסוריה, שהחלה בחודש מרץ 2011. נציבת האו"ם לזכויות האדם, נאבי פיליי, אמרה בסוף השבוע כי יש לחקור את נשיא סוריה, בשאר אסד, בחשד לפשעי מלחמה, וקראה לשקול התערבות מיידית במשבר בסוריה - ובכלל זה התערבות צבאית.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully