וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המשטר קורא לדיאלוג – וממשיך להפגיז בדמשק

הקרבות שפרצו בשבוע שעבר בין צבא אסד לכוחות המורדים עדיין בעיצומם בפרברי דמשק ובערים נוספות. שר ההסברה: "מזמין את כל החמושים שיניחו את נשקם למשא ומתן"

צילום: רויטרס, עריכה: די וינסטוק

הקרבות שפרצו בשבוע שעבר בפרברי דמשק ממשיכים להתחולל היום (ראשון), כמו גם קרבות בחלב ובאידליב והפגזות במחוז חמה. לצד שפיכות הדמים, ממשיכים במשטר הסורי להשמיע אמירות על מוכנות למשא ומתן עם האופוזיציה. שר ההסברה הסורי, עומרן זועבי, קרא שוב למורדים לפתוח בדיאלוג עם המשטר, לאחר שבסוף השבוע סייג קריאה דומה והוסיף כי משא ומתן יתקיים רק ללא תנאים מוקדמים מצד האופוזיציה.

"אני מזמין את כל פלגי האופוזיציה בתוך סוריה ואת כל החמושים שיניחו את נשקם ושיצטרפו לתהליך של דיאלוג", אמר הלילה זועבי. "הם יהיו שותפים בהשגת פתרון פוליטי למשבר". למרות המסרים החיוביים שהמשטר משגר כלפי חוץ, מטוסי קרב ממשיכים להפגיז בשולי דמשק, שם מנסה הצבא מאז יום רביעי האחרון להחזיר את השליטה ברצועה של שמונה קילומטרים מסביב לבירה. בעיתון אל-ווטן, המזוהה עם משטר אסד, נכתב כי "הצבא נחוש לרסק את הטרור מסביב לבירה ובערים הגדולות.

מסגד שנפגע בהפגזות בעיר דרעא במחוז דמשק בסוריה, פברואר 2013. רויטרס
מסגד שנפגע מהפגזות הצבא בדראיא, בפרברי דמשק/רויטרס

מצבם של המורדים נואש, מכיוון שהמחלוקות ביניהם מקשות עליהם להשיג את החימוש הנחוץ להם כדי להתמודד עם צבאו של הנשיא, בשאר אסד. קבוצות מיעוט חוששות מפני השתלטות איסלמית ונוצרים רבים, שיעים וכורדים אינם ששים לתמוך במרד מזוין שכולל כמה יחידות של מורדים סונים קיצוניים.

במקביל, רשת אל ג'זירה דיווחה כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו אתמול במחוז חמה, בהם ארבעה מורדים וילד בן 11 שאביו נהרג בהפגזה בשנה שעברה. אתמול הועלו לרשת מספר סרטונים של הפגזות הצבא בעיר חמה. בשבוע שעבר הציע האופוזיציה למשטר לפתוח במשא ומתן, אך הציבה תנאים שבראשם הסתלקותו של הנשיא בשאר אסד, וכן שחרור כל הנשים שנעצרו מאז החלה ההתקוממות לפני כשנתיים.

ביום שישי דיווחה סוכנות הפליטים של האו"ם כי כ-5,000 אזרחים סורים נמלטים מדי יום מהמדינה בחיפוש אחר מקלט במדינות שכנות. "מדובר במשבר בעיצומו", אמר בג'נבה אדריאן אדוארדס, דובר הסוכנות במסיבת עיתונאים. לדבריו, נרשמה עלייה חדה במספר הפליטים כאשר בחודש ינואר לבדו חלה עלייה של 25% במספר הפליטים הסורים שנמלטו מהמדינה המציינת בחודש הבא שנתיים למלחמת האזרחים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully