וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ביקור אובמה: "נדון באירן, סוריה והפלסטינים"

טל שלו

10.2.2013 / 12:02

בהתייחסות ראשונה לביקורו של נשיא ארה"ב בישראל אמר נתניהו כי הביקור "מעיד על הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב". לדבריו, "הנושאים מצריכים התייחסות רצינית של ישראל"

צילום: וואלה! חדשות, עריכה: יאיר דניאל

לראשונה מאז נודע על ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל בחודש הבא, התייחס היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לביקור ואמר כי הוא "מקבל בברכה את כוונתו של הנשיא אובמה לבקר בישראל. זהו ביקור חשוב המדגיש את הברית האיתנה בין שתי המדינות". בעוד במערכת המדינית בירושלים ובוושינגטון נפוצה שורה של הערכות על מטרת הביקור והמסר העיקרי שצפוי לצאת ממנו, אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה כי "הנשיא ואני שוחחנו על הביקור והסכמנו כי נדון בשלושה נושאים מרכזיים: בניסיון של אירן להתחמש בנשק גרעיני, במצב הבלתי יציב בסוריה והשלכותיו על הביטחון באזור וכן בניסיונות לקדם את התהליך המדיני בין ישראל לבין הפלסטינים".

בנימין נתניהו, אבו מאזן וברק אובמה בפסגה בוושינגטון ספטמבר 2010. AP
בדרך לפגישה משולשת? אבו מאזן, אובמה ונתניהו/AP

נתניהו הוסיף שהנושאים שיידונו הם "נושאים כבדי משקל שמחייבים התייחסות רציניות ביותר מצדה של ישראל", ולא שכח לכרוך את הביקור עם המגעים הקואליציוניים המתנהלים בימים אלה. "אני מאמין שהם מחייבים אחדות לאומית רחבה ככל האפשר ורתימת הכוחות בתוך מדינת ישראל. זו מהות הניסיון שלנו כעת בהרכבת הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבת הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביקורו המפתיע של הנשיא אובמה מעורר בימים האחרונים תכונה רבה בירושלים, ושורה של הערכות ודיווחים על מטרות הביקור. על רק הערכות שהביקור נועד לייצר לחץ משמעותי לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים עד כדי כינוס ועידת פסגה בהשתתפות נתניהו ואבו מאזן, דיווח היום ה"ניו יורק טיימס" כי הביקור יכלול ניסיונות אמריקניים להפשיר את הקיפאון במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, כולל דרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות וביצוע מחוות כלפי הפלסטינים. עם זאת, בבית הלבן ממשיכים להדגיש כי אובמה לא צפוי להביא אתו יוזמת שלום חדשה, וגם בירושלים העריכו חלק מהגורמים המדיניים כי הרקע לביקור הוא דווקא רצונו של אובמה לשאת מסר ברור בנושא האירני - הן כלפי נתניהו והן כלפי הציבור הישראלי - בנאום שאובמה צפוי לשאת במהלך ביקורו.

נתניהו: "לעקור את הקיצוניות"

ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, אמר היום בגלי צה"ל כי "אין כל צל של ספק שמבחינת הנושא האירני יש התמודדות מול סטופר. גם הנושא הסורי תופס תאוצה בימים האחרונים, ולעומתם - הנושא הפלסטיני הוא פחות דחוף מכולם". לדברי ארד, "המדיניות האמריקנית אומרת דבר ברור - שקיבל תמיכה משר החוץ האמריקאי הנכנס: כרגע העדיפות של ארצות הברית בסדר העניינים הוא המהלך המדיני, מבלי לגרוע מעצמה את היעד האסטרטגי הכולל שלאירן לא יהיה נשק גרעיני. ארה"ב שבה והכריזה, וגם שר החוץ הנכנס קרי הכריז, כי ארצות הברית תעשה כל מה שצריך כדי שלאירן לא יהיה נשק גרעיני".

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו לגילויי האלימות והגזענות של חלק מאוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, ואמר כי "אנחנו רוצים אחדות, הידברות ולכידות. הדבר האחרון שאנחנו רוצים ושאנחנו דוחים אותו על הסף, זאת אלימות, גזענות וחרמות - אלה דברים שאינם מקובלים עלינו. נתניהו הוסיף כי לקבוצת הכדורגל שאותה הוא אוהד, "יש ציבור אוהדים יקר וטוב, ולאחרונה ראינו כאן גילוי של קיצוניות שאיננה מקובלת עלינו. צריך לעקור אותה מהנוף הציבורי שלנו וכמובן מעולם הספורט. לכן אני קורא לכל האוהדים, וגם מי שאינם אוהדים - להתנער מתופעות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully