וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אין לנו שום כוונה לקלוט פליטים מסוריה"

בישראל הבהירו כי כניסת הפצועים הסורים אתמול לקבלת טיפול היא חריגה וחד פעמית. הפצועים, שמאובטחים על ידי הצבא, עברו ניתוחים בבית החולים זיו בצפת

צילום: ערן גילווארג, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לקליטת הפצועים הסורים בישראל אתמול. "המצב בסוריה לא פשוט כבר שנתיים. העובדה שכמה פצועים הועברו לארץ זה חריג וחד פעמי. אין לנו שום כוונה לקלוט פליטים מסוריה", אמר שטייניץ.

שבעת האזרחים הסורים, שהוכנסו אתמול לשטח ישראל לאחר שנפצעו בקרבות במדינתם, עברו ניתוחים בבית החולים זיו בצפת. הפצועים, בהם אחד שמצבו מוגדר אנוש,צפויים לעבור ניתוחים נוספים. כוחות צבא מאבטחים את הפצועים בבית החולים.

בצה"ל החליטו אתמול באופן חריג להכניס את האזרחים הסורים, שהתקרבו לגבול ברמת הגולן, לטיפול בישראל בשל מצבם. תחילה כוח צה"ל העניק להם סיוע רפואי בשטח ולאחר מכן הם הועברו לבית החולים. גורם צבאי הבהיר אתמול כי "מדובר באירוע נקודתי שלא מעיד על שינוי מדיניות. המדיניות היא לא לאפשר לחצות את הגדר למעט מקרים הומניטריים מיוחדים שכל אחד נבחן לגופו".

חדר המיון בבי"ח זיו בצפת אליו הובאו חמישה פצועים סורים, 16 פברואר 2013. ערן גילווארג
חדר המיון בבית החולים צפת, לאחר הגעת הפצועים/ערן גילווארג

בעוד הפצועים מטופלים בישראל נמשכים הקרבות בין תומכי הנשיא בשאר אסד למתנגדיו. בעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון, דווח כי 12 פעילי חיזבאללה נהרגו אתמול במדינה במהלך קרב עם פעילי אופוזיציה סורים באזור אל-קציר שממערב לחומס. דובר הצבא הסורי החופשי אמר כי ביומיים האחרונים מתנהלים לאורך גבול לבנון-סוריה קרבות בין אנשי האופוזיציה הסורית לבין פעילי חיזבאללה. לטענת המורדים, אנשי חיזבאללה כבשו שישה כפרים סורים בקרבת הגבול.

אתמול דיווחה האופוזיציה הסורית כי המורדים השתלטו על עמדה צבאית בעיירה חאן ארנבה הסמוכה לגבול עם ישראל, שם הצליחו להשתלט על אמצעי לחימה שונים. סוכנות הידיעות הצרפתית אף דיווחה, בהסתמך על מידע שמסר ארגון זכויות האדם הסורי, כי הצבא הפציץ עמדות בשטח הפסקת האש עם ישראל בתגובה לפעולות המורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully