וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה עוד ישלם על ההסתבכות בסוריה

לחימת חיזבאללה לצד כוחותיו של אסד באזור הגבול הסורי מציבה את לוחמיו מול כוחות ג'יהאד נחושים. כשאסד ייפול - סורים, נוצרים ודרוזים יבקשו את ראשו של נסראללה. פרשנות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק

(צפו בהמשך הקרבות סביב דמשק, היום)

האינדיקציות להסתבכות של חיזבאללה בלחימה בסוריה, רק הולכות ומתרבות. רק הבוקר (ראשון) דיווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי 12 אנשי חיזבאללה נהרגו במהלך לחימה מול כוחות של "צבא סוריה החופשי", באזור אל-קסיר שממערב לחומס. בנוסף, לטענת אנשי האופוזיציה הסורית, חיזבאללה כבש שישה כפרים בשטח סוריה במסגרת שיתוף הפעולה של הארגון הלבנוני עם צבאו של בשאר אסד. על פי דיווחים שונים, ביומיים האחרונים התנהלו קרבות קשים באזור הגבול בין סוריה ולבנון בין חיזבאללה ו"צבא סוריה החופשי", ובכלל זה אנשי "ג'בהת א-נוסרה", הנחשב לקיצוני במיוחד ואנשיו תומכים באידיאולוגיה של הג'יהאד העולמי. וכך מוצא עצמו חיזבאללה במלחמת קודש, הפעם מול תומכי אל-קאעדה, קיצוניים סונים שרואים בפעילי חיזבאללה כופרים לכל דבר.

אך מלבד אינדיקציות בשטח להסתבכות של חיזבאללה בלחימה (האופוזיציה גם טוענת כי בכוונת חיזבאללה לכבוש את חומס שבשליטתה ולכן פועל הארגון השיעי לטהר את האזור הכפרי שמסביב לעיר כהכנה לקרב על חומס), הנאום האחרון של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לרגל "יום השהיד" שציין אתמול הארגון בביירות, חושף גם את מצוקתו הפוליטית בלבנון, בין היתר כתוצאה מהתפרקות השלטון בסוריה. אמנם נסראללה הקדיש כהרגלו חלק נכבד מנאומו לאיומי הקבע על ישראל: נפציץ את תחנות הכוח, נפציץ את נמלי הים וכו', בהבטיחו של"התנגדות" יש כבר את כל אמצעי הלחימה שהיא זקוקה להם. "אני רוצה להזכיר להם שרק מספר מועט של רקטות דרוש כדי לפגוע בשדות תעופה, נמלים ותחנות כוח בישראל", אמר. "יש תחנת כוח שאם נפגע בה ישראל כולה תוחשך. האם היא מסוגלת לעמוד בשישה חודשי עלטה?"

המורדים בחלב, סוריה 16 בפברואר 2013. רויטרס
חלב, אחרי הקרבות, אתמול/רויטרס

אך חלק משמעותי לא פחות הייתה ההתייחסות של נסראללה לדרישה שנשמעת וביתר שאת במדינה בחודשים האחרונים במדינה: לפרוק את חיזבאללה מנשקו. מזכ"ל הארגון פתח במתקפה אישית, יוצאת דופן, על מנהיג מחנה "14 במארס" , סעד א-דין אל-חרירי והאשים אותו בניסיון לשחד את חיזבאללה, לא פחות. נסראללה טען כי במסגרת יוזמת התיווך הטורקית-קטארית הציע לו אל-חרירי הבן להסכים לשובו לראשות הממשלה בתמורה להמשך שמירת הנשק בידי חיזבאללה וביטול הטריבונל הבינלאומי. "האם אין זה שוחד?", שאל מזכ"ל חיזבאללה. "כאשר 'ההתנגדות' עושה ויתורים מדיניים ומוותרת על השלטון בתמורה לשמירה על המולדת, האם זה חסרון? לא נסכים שבתמורה לפירוק ההתנגדות מנשקה יבוטל בית הדין הבינלאומי והמדינה כולה תועבר לידי אדם אחד – זהו שוחד. איננו מבקשים לשמור על הנשק, אלא על ההתנגדות. לנשק אין סיבה לקיום אלא להגן על לבנון ולהתנגד לישראל". לדבריו, "בעבר דנו עם אביו של חרירי, ראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי, על נושא פירוק ההתנגדות מנשקה, והדגשנו בפניו כי ההתנגדות היא בראש מעייננו. הוא השיב לנו" 'אני אתכם עם השמירה על ההתנגדות ונשקה עד החתימה על הסכם שלום'".

ההחלטה האסטרטגית של נסראללה להטיל את מלוא כובד משקלו של הארגון בראשותו הוא עומד, למען הצלתו של בשאר אסד אינה מוכיחה עצמה בשלב זה. הסימנים מעידים כי כוחו של צבא סוריה הסדיר נחלש בכל יום שחולף. רק הבוקר דיווח ערוץ אל-ג'זירה כי 650 חיילים ובהם 50 קצינים, ערקו משורותיו של אסד והצטרפו לאופוזיציה באזור דמשק. ירי טיל סקאד הלילה על שכונת מגורים בחלב, רק מדגיש את מצוקתו של הנשיא הסורי ולא את עוצמתו. נסראללה עלול למצוא עצמו ובקרוב נטול בני ברית בדמשק ומוקף בסונים, דרוזים ונוצרים שיבקשו את ראשו, בלבנון ובסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully