וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-73’: צה”ל ירה ארטילריה לסוריה

11.11.2012 / 14:00

לוחמה בשתי חזיתות: במקביל לירי הרקטות מעזה, נפל פצמ"ר סורי במוצב צה"ל בגולן, באירוע בו לא היו נפגעים. בתגובה צה"ל השיב בירי טיל מתקדם מסוג תמוז. "ירי יביא לתגובה"

צילום: שגב דהן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צפו בנפילת הפצמ"ר הסורי ברמת הגולן בסוף השבוע)

לראשונה מאז מלחמת יום כיפור ירה צה"ל ירי ארטילרי לעבר סוריה: פצצת מרגמה שנורתה משטח סוריה נפלה היום (ראשון) בשטח המוצב הצבאי תל חזקה שברמת הגולן, באירוע בו לא דווח על נפגעים. בתגובה, השיב צה"ל בירי טיל מתקדם מסוג "תמוז" לעבר שטח סוריה. דובר צה"ל, יואב (פולי) מרדכי, אישר את הפרטים והוסיף כי מטרת הירי אזהרה לכוחות הסורים לבל יבוצע ירי נוסף לשטח ישראל, וכי במקביל הועברה הודעה לאו"ם. "ירי נוסף יגרור תגובה נמרצת", הוסיף.

מוצב תל חזקה, נבומבר 2012. ג'יליס
הזליגה נמשכת: צה"ל השיב באש בתגובה לנפילת פצמ"ר במוצב. תל חזקה, היום/ג'יליס

ביום חמישי שעבר נפלו בשטח ישראל שלוש פצצות מרגמה שנורו מסוריה, סמוך למושב אלוני הבשן, ליד הגבול הסורי. פצצה אחת נפלה בין בתי הישובים, אך היא לא התפוצצה ולא גרמה לנזק. שתי הפצצות הנוספות נפלו ליד הגדר המקיפה את המושב, גם הן לא התפוצצו. חבלנים של המשטרה הוזעקו למקום וניטרלו את הפצצות. להערכת גורם ביטחוני, הפצצות נפלו בשוגג בשטח ישראל, במה שמצטרף לשורת אירועים בשבועיים האחרונים, בהם זלגה לשטח הלחימה בין צבא סוריה הנאמן לנשיא אסד, לבין כוחות האופוזיציה הסורית.

תל חזקה גבול סוריה. משה אסרף, ג'יליס
"ערים לשינויים המתרחשים לאורך הגבול". הגבול עם סוריה, היום/ג'יליס, משה אסרף

"אנו ערים ועדים לשינויים שמתרחשים לאורך הגבול עם סוריה עקב מלחמת האזרחים שבחלקה מתרחשת בסמוך לגדר", נמסר אז ממועצה אזורית גולן. "אנו מצויים בקשר הדוק עם גורמי הביטחון והצבא ונערכים בהתאם להתפתחויות, יחד עם צוותי החירום ביישובים. עקב המציאות המשתנה אנו מבקשים מהתושבים ביישובים סמוכי הגדר לשמור על עירנות וקשב להוראות גורמי הביטחון והמועצה", נמסר.

מוצב תל חזקה, נבומבר 2012. ג'יליס
"ירי נוסף יגרור תגובה נמרצת". תל חזקה, בו נפל הפצמ"ר, היום/ג'יליס

לאחר ארבעה מקרים בהם נורו פצצות מרגמה וירי בנשק קל לעבר חיילי צה"ל ברמת הגולן, חידד הרמטכ"ל את ההנחיות להוראות פתיחה באש, לפיהן אם מדובר בירי מתמשך לעבר כוחות צה"ל בשטח ישראל - על חיילי צה"ל להגיב באש כדי לסכלה. "צה"ל לא יבליג על המשך הירי לעבר שטח מדינת ישראל", אמר קצין בכיר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, לאחר שהרמטכ"ל הבהיר את עמדתו בנושא, הוחלט לבצע ירי למטרת הרתעה, כדי להזהיר את הצבא הסורי מפני ירי נוסף.

אזור נפילת הפצמ"ר בשטח ישראל

ביום שלישי בשבוע שעבר נפגע ג'יפ של מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, ממספר קליעים שנורו משטח סוריה, ככל הנראה מהלחימה הפנים-סורית בתל חזקה מול ביר עג'ם. יצוין כי יממה לאחר מכן תגברו כוחות האו"ם את הסיורים לאורך הגבול בשטח סוריה, במטרה למנוע חיכוך.

בהמשך היום, במסגרת העימותים בין צבא סוריה למורדים, נורו אחר הצהריים ארבעה כדורים של נשק קל לעבר מוצב במרכז רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. טרם המקרה התקבלו דיווחים בפיקוד צפון שכוחות אונדו"ף של האו"ם ברמת הגולן תגברו את כוחותיהם והעלו את רמת הדריכות לקראת אפשרות של חיכוך מתגבר בין צבא סוריה למורדים, שעשוי לפגוע בחיילי צה"ל בשטח ישראל.

מוצב תל חזקה, נבומבר 2012. ג'יליס
תל חזקה, לאחר נפילת הפצמ"ר במוצב/ג'יליס

הרמטכ"ל, בני גנץ, סייר בגבול סוריה לפני שבוע בדיוק, בעקבות חדירת שלושה טנקים של צבא סוריה לשטח המפורז ברמת הגולן. בעקבות התקרית, מסר קצין בפיקוד הצפון לוואלה! חדשות כי הטנקים זוהו בתצפית של צה"ל, וכי תלונה רשמית הועברה בנושא לכוחות האו"ם בשטח.

חיל תותחנים חושף: מערכי מטוסים וטילים סודיים. אלברטו דנקברג
צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר סוריה/אלברטו דנקברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully