וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת מרגמה נפלה באלוני הבשן בחילופי אש בסוריה

11.11.2012 / 13:12

גורם צבאי מסר שלא דווח על נפגעים מירי הפצצה, שנחתה בפאתי המושב ברמת הגולן. ככל הנראה מדובר בירי בשוגג במהלך קרבות בין צבא אסד לכוחות המורדים סמוך לגבול עם ישראל

צילום: שגב דהן, עריכה: טל רזניק

(צפו בנפילות פצ"מרים באלוני הבשן בשבוע שעבר)

פצצת מרגמה נפלה היום (ראשון) בפאתי היישוב אלוני הבשן במזרח רמת הגולן, כתוצאה מחילופי אש בין צבא סוריה לבין כוחות המורדים המתנגדים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, בתל חזקה. גורם צבאי בפיקוד צפון מסר כי לא דווח על נזק או נפגעים.

נפילת פצמ"ר באלוני הבשן, נובמבר 2012. משה אסרף - ג'יליס, ג'יליס
אזור הנפילה באלוני הבשן בשבוע שעבר/ג'יליס, משה אסרף - ג'יליס

ביום חמישי שעבר נפלו בשטח ישראל שלוש פצצות מרגמה שנורו מסוריה, סמוך למושב אלוני הבשן, ליד הגבול הסורי. פצצה אחת נפלה בין בתי הישובים, אך היא לא התפוצצה ולא גרמה לנזק. שתי הפצצות הנוספות נפלו ליד הגדר המקיפה את המושב, גם הן לא התפוצצו. חבלנים של המשטרה הוזעקו למקום וניטרלו את הפצצות. להערכת גורם ביטחוני, הפצצות נפלו בשוגג בשטח ישראל, במה שמצטרף לשורת אירועים בשבועיים האחרונים, בהם זלגה לשטח הלחימה בין צבא סוריה הנאמן לנשיא אסד, לבין כוחות האופוזיציה הסורית.

ראש מועצת גולן: לא נסכים להסלמה

בעקבות ירי פצצות המרגמה ביום חמישי קרא ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, לממשלה ולצה"ל "לפעול להפסקה מוחלטת של הירי לעבר ישראל בדרכים של העברת מסר לסוריה ובמידת הצורך בשיתוק מקורות הירי. לא נסכים להסלמה הולכת וגוברת באזורנו". מהמועצה האזורית גולן נמסר כי "אנו ערים ועדים לשינויים שמתרחשים לאורך הגבול עם סוריה עקב מלחמת האזרחים שבחלקה מתרחשת בסמוך לגדר". ביום שני שעבר נפתחה אש לעבר ג'יפ של צה"ל שבו נסע מפקד גדוד הסיור בחטיבת גולני, במהלך סיור על גדר המערכת בגבול סוריה. כתוצאה מהירי, נפגע הרכב ממספר קליעים, אך איש לא נפצע. ההערכה היא שמדובר בכדורים תועים מחילופי אש בין כוח צבא סוריה למורדים, הנלחמים בתל חזקה מול ביר עג'ם. כוחות צבא הוזרמו לאזור וערכו סריקות.

בעקבות הירי בשבוע שעבר הוחלט במערכת הביטחון שלא להגיב באופן צבאי למעט הידוק שיתוף הפעולה עם כוחות אונדו"ף של האו"ם, שפרושים לאורך הגבול הסורי כדי לשמור על הסכם הפירוז בין המדינות, ובסיוע משרד החוץ ושגריר ישראל באו"ם להתלונן על ההפרות. סוגייה זו הועלתה בהערכת המצב השבועית בהשתתפות שר הביטחון, אהוד ברק והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וקיבלה את האישור המתאים.

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר כי מסוקי קרב של צבא סוריה, בסיוע כוח ארטילריה, תקפו מטרות סמוך לגבול עם טורקיה, לאחר שצבא הסוריה החופשי – הזרוע המזוינת של המורדים, השתלט על אזור ראס אל-עין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully