וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לא פוסלת אפשרות לחימוש המורדים בסוריה

22.2.2012 / 0:07

דוברת משרד החוץ: "מאמינים בתהליך דיפלומטי, אך במידה והמצב לא ישתנה - לא נפסול צעדים נוספים". הפנטגון: הספינות האירניות לא עגנו בסוריה. עשרות נהרגו בהפצצות הצבא

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

ארצות הברית אינה שוללת על הסף תסריט בו תאלץ לחמש את "צבא סוריה החופשי" במאבקו נגד הצבא וכוחות הביטחון בסוריה, הנאמנים לנשיא אסד. כך משתמע מהודעת משרד החוץ האמריקאי. בתדרוך שערכה אמש (שלישי) דוברת המשרד, ויקטוריה נולנד, היא אמרה כי "אנחנו עדיין מאמינים שפיתרון מדיני הוא האפשרות הטובה ביותר לסיום המצב הנוכחי בסוריה".

עם זאת, כאשר נשאלה על ידי כתבים לגבי האפשרות של חימוש כוחות המורדים בסוריה, במידה שאסד יסרב להליכים דיפלומטיים, הותירה נולנד את כל האפשרויות על השולחן ואמרה כי "אין לנו שאיפה לתרום לעלייה ברמת האלימות בסוריה, אך אם המצב הנוכחי יימשך - לא נוכל לקבל זאת ונצטרך לשקול צעדים נוספים".

הרס בעקבות הפגזות צבא סוריה בעיר חומס, פברואר 2012. רויטרס
בנתיים בחומס: 43 הרוגים מהפצצות הצבא. העיר לאחר ההפגזה, אתמול/רויטרס

בתוך כך, הודיע אמש דובר הפנטגון, ג'ורג' ליטל, כי אין מידע מבוסס לפרסומים לפיהם האוניות האירנית אשר חצו את תעלת סואץ אכן עגנו בחופי סוריה. בהודעת הפנטגון נמסר כי בניגוד לדיווחים שיצאו מאירן, "ארצות הברית מאמינה כי הספינות לא הגיעו לחופי סוריה". המידע עומד בניגוד לדיווחים לפיהם הספינות האירניות נשאו ציוד האזנה שיסייע לאסד לצותת למתנגדיו.

בשנה שעברה הגדירה ישראל כ"פרובוקציה" את המקרה בו חצו שתי ספינות אירניות את תעלת סואץ, לאחר שעוכבו על ידי הצבא המצרי. מקרה זה אירע בחודש פברואר 2011, בו דווח כי הספינות האירניות הגיעו על מנת לקיים אימונים בסוריה ונשאו טילים לטווחים שונים, כלי נשק, שונים ותחמושת שהייתה מיועדת לחיזבאללה.

לפחות 70 נהרגו בהפצצות הצבא, רובם בחומס

האופוזיציה בסוריה דיווחה אתמול כי לפחות 70 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, 43 מתוכם בחומס ו-20 בעיר באידליב. בהפגזה הכבדה על חומס, שנמשכת זה 18 יום ללא הפוגה, נפצעו היום לפחות 300 בני אדם. כוחות צבא סוריה עושים שימוש בפגזים ובמרגמות ומפציצים ללא הרף את שכונותיה של חומס, ובעיקר את שכונת באבא עמרו. גורמי אופוזיציה דיווחו כי בין ההרוגים בשכונה נמנו שלושה ילדים ואישה.

פעיל האופוזיציה נאדר חוסייני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אנשי מחתרת העריקים "הצבא הסורי החופשי" אינם מאפשרים לכוחות הצבא להיכנס לשכונת באבא עמרו, ובתגובה יורים כוחותיו של אסד פגזים לעברה. גורמי אופוזיציה דיווחו במקביל כי שיירה צבאית גדולה, הכוללת 56 כלי רכב צבאיים - בהם גם נגמ"שים וטנקים - נצפתה בכביש דמשק-חומס סמוך לעיירה קארה, כשהיא בדרכה לחומס.

הצלב האדום הבינלאומי קרא הערב למשטר הסורי ולאנשי האופוזיציה להכריז על הפסקת אש מיידית שתיערך מדי יום למשך שעתיים לפחות, כדי לאפשר לעובדי סיוע הומניטרי לסייע לאזרחים שנפגעו ברחבי המדינה, ובייחוד בחומס הנצורה. "במהלך הימים האחרונים ניהלנו מגעים עם המשטר והאופוזיציה בבקשה לעצור את הלחימה", אמר נשיא הצלב האדום הבינלאומי, ג'ייקוב קלנברגר, וקרא "ליישום ההפוגה ההומניטרית בלחימה, שתאפשר לפנות את הפצועים והחולים ולספק סיוע".

עוד בנושא
סוריה: 70 הרוגים מאש הצבא, 300 פצועים בחומס
צפו: דגל המורדים בלב דמשק; מפגינים נורו בעיר
דיווח: ספינות אירניות חצו את תעלת סואץ לעבר סוריה

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully