וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינות אירניות חצו את תעלת סואץ לעבר סוריה

18.2.2012 / 0:07

לאחר שחצו התעלה פעם נוספת, נכנסו הספינות למימי הים התיכון באישור צבא מצרים. סוריה היא היחידה באזור לה הסכם ימי עם אירן. קלינטון: ”אירן מוכנה לדון בתוכנית הגרעין"

אופטימיות זהירה התעוררה בקרב ארצות הברית והאיחוד האירופי בנוגע לסיכויים שאירן תהיה מוכנה לדון עם המעצמות, עם דגש על כך שכל משא ומתן עם אירן יתמקד בנושא הגרעין. שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, ושרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרו אמש (שישי) בתדרוך כתבים כי מכתבה של אירן, בה נשיאה, אחמדיניג'ד, קרא לחדש את השיחות עם המערב, עשוי לקדם את התהליך ולהביא לשיחות עם הרפובליקה האיסלמית.

"זהו צעד חשוב ואנו מקדמים בברכה את המכתב האירני", אמרה קלינטון בפגישתה אמש עם אשטון, שאמרה מצידה כי "המכתב הראה כי אירן מוכנה להתחיל בשיחות על תוכנית הגרעין שלה". עם זאת, הדגישה קלינטון כי שאר המדינות הרלוונטיות בשיחות - בריטניה, צרפת, רוסיה, סין וגרמניה - טרם הגיבו רשמית להצעה שהגיעה מטהרן.

האופטימיות שניסתה לשדר קלינטון, על אף שהמכתב לא העלה אף הצעה מעשית בנוגע לתוכנית הגרעין האירנית, מגיעה לאחר חשדנות מסוימת מצד גורמים בבית הלבן, לאחר קבלת המכתב. עם זאת, מארצות הברית נמסר ביום רביעי כי קיים עדיין "זמן ומקום" לפתרון המשבר עם אירן באמצעים דיפלומטיים. "אנחנו לומדים את המכתב", הבהיר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, "האירנים היו אמורים להגיב לשאלות מעצמות המערב והם עשו כן. אני לא רוצה כעת לעשות שיפוט מהותי של המכתב".

דיווח: ספינות אירניות עושות דרכן לסוריה

מוקדם יותר אתמול חצו שתי ספינות של חיל הים האירני את תעלת סואץ ונכנסו למימי הים התיכון. מקור ברשות המנהלת את התעלה, אמרה לסוכנות רויטרס כי חציית התעלה נעשה על ידי הספינות לאחר שקיבלו אישור לכך מצבא מצרים.

על פי הדיווח, מדובר בספינת אספקה ובמשחתת, אשר ככל הנראה עושות דרכן לעבר חופי סוריה. הערכה זו נובעת מכך שלאירן אין הסכם ימי עם אף מדינה אחרת באזור, וכי בשנה שעברה סיכמו סוריה ואירן על שיתוף פעולה בתחום התמרונים הימיים.

עוד בנושא
אירן לאיחוד האירופי: "מוכנים לשוב לשיחות הגרעין"
"הצעדים האחרונים של אירן מצביעים על לחץ"
אירן חנכה פריצת דרך גרעינית: "מעכשיו יהיה קל"

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully