וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנמיכים ציפיות: "אובמה יבוא רק 'להקשיב' בישראל"

26.2.2013 / 16:54

לקראת הגעת הנשיא לישראל, אמר מזכיר המדינה ג'ון קרי כי וושינגטון "לא מתכוונת להנחית הסדר או להגיד לכולם מה לעשות". לגבי המתיחות בשטחים: "שכולם ייקחו צעד אחורה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לא יציג תכנית מדינית חדשה בביקורו בישראל וברשות הפלסטינית בחודש הבא, אלא בעיקר "יקשיב" - כך אמר היום (שלישי) ג'ון קרי, מזכיר המדינה של ארה"ב. קרי, המבקר בגרמניה במסגרת ביקורו הראשון בחו"ל עם כניסתו לתפקיד, אמר בשיחה עם סטודנטים בברלין כי "אין בכוונתנו להנחית הסדר ולהגיד לכולם מה עליהם לעשות". קרי, שיתלווה לאובמה בביקורו באזור, אמר: "ברצוני לייעץ - והנשיא ירצה להקשיב".

בהתייחסו למתיחות הגוברת בשטחים, אמר קרי כי "אנו מקווים שכולם ילכו צעד אחורה, וינסו למצוא דרך להמשיך הלאה באופן רגוע ושקול בימים הקרובים, כדי להשאיר את האפשרויות להסכם שלום פתוחות".

מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי. שער ברנדנבורג, ברלין, פברואר 2013. רויטרס
ג'ון קרי, הבוקר ליד שער ברנדנבורג בברלין/רויטרס

כבר בתחילת החודש דאג הבית הלבן להנמיך ציפיות מביקורו של הנשיא במזרח התיכון. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי מטרת הביקור אינה להציע תכנית מדינית חדשה, וכי תזמון בואו של אובמה נבחר כדי לסמל חפיפה בין ראשית כהונתו החדשה של הנשיא האמריקני לצד זו של ראש הממשלה נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי ביקורו של אובמה יעסוק "בניסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני, במצב הבלתי יציב בסוריה והשלכותיו על הביטחון באזור וכן בניסיונות לקדם את התהליך המדיני בין ישראל לבין הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully