וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם נהרס

כוחות המורדים העלו סרטון בו נראה בית הכנסת בג'ובאר, אחד המקומות המקודשים ביותר ליהודי סוריה, אחרי שנפגע מהפגזה. על פי המסורת שם משח אליהו את תלמידו אלישע לנביא

צפו בהריסות בית הכנסת בג'ובאר

אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם נהרס בהפגזות צבאו של בשאר אסד. סרטון המתעד את הרס בית הכנסת העתיק בג'ובאר שבדמשק שצולם ככל הנראה על ידי כוחות המורדים הועלה הלילה (שבת) לרשת. בסרטון ניתן לראות שנגרם נזק כבד לבית הכנסת, המכונה "בית הכנסת של אליהו הנביא" מאחר שעל פי המסורת שם משח אליהו את תלמידו אלישע לנביא. בית הכנסת הזה הוא אחד המקומות המקודשים ביותר ליהודי סוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המקומות המקודשים ביותר ליהודי סוריה. השלט בכניסה לבית הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלחמת האזרחים בסוריה גרמה נזק לשישה אתרי מורשת עולמית במדינה, בשל ההפגזות בין המורדים לבין כוחות המשטר. מבנים רבים לשימור, אתרים ארכאולוגיים ואזורי מגורים נהרסו כליל. במרץ 2012 קרא אונסק"ו להגנה על אתרי המורשת בסוריה, והביע "דאגה רבה מפני פגיעה אפשרית באתרים יקרים".

אמש כבש צבאו של אסד כפר דרומית לעיר חלב ובכך נפתח קו אספקה לעיר הגדולה ביותר במדינה, שם הם נלחמים מול כוחות המורדים בשמונת החודשים האחרונים – כך מסר ארגון זכויות אדם באזור. הארגון דיווח כי כיבוש הכפר הוא בגדר השלב האחרון ליצירת תוואי צפונית לחלב, החיוני לכוחותיו של אסד, אשר איבדו את השליטה על חלק מהכביש הראשי מצפון-לדרום.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully