וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: תוך פחות מחודש - מיליון פליטים סורים

28.2.2013 / 5:02

למעלה מ-40 אלף סורים נוטשים את המדינה בכל שבוע. לפי נתוני האו"ם, למעלה מ-936 אלף בני אדם נרשמו כפליטים. דיווח: ארה"ב מאמנת את המורדים בבסיס סמוך לסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

למעלה מ-40 אלף סורים עוזבים בכל שבוע את סוריה ומספר הפליטים צפוי לעבור את רף המיליון בעוד פחות מחודש, כך מסר הלילה (חמישי) הנציב העליון לענייני פליטים של האו"ם, אנטוניו גוטרס. "אנו מצפים שעד חודש יוני יהיו 1.1 מיליון פליטים סורים", אמר גוטרס. "אם המצב ימשיך להסלים, ייקח פחות מחודש להגיע למספר זה. רק אתמול ורק בירדן 4,585 סורים נמלטו מהמדינה", דיווח למועצת הביטחון של האו"ם.

"מספר הפליטים מדהים, אך הוא לא יכול להעביר את המובן המלא של הטרגדיה. שלושה רבעים מהפליטים הם נשים וילדים. רבים מהם איבדו בני משפחה. רובם איבדו הכל מה שהיה להם", אמר גוטרס.

מחנות פליטים של סורים מוצפים בלבנון. AP
מחנה של פליטים סורים בלבנון מוצף/AP

טורקיה, לבנון, ירדן, עירק ומצרים מהוות את המקלט העיקרי לפליטים הסורים. לדברי האו"ם, קרוב ל-70 אלף בני אדם נהרגו בקרבות בסוריה, שהחלו לפני כשנתיים. תת-מזכ"ל האו"ם וראש הסוכנות לעניינים הומניטריים, ולרי איימוס, פנתה למדינות שהתחייבו להעביר תרומות לאזרחי סוריה בוועידה בכווית בחודש שעבר. היא אמרה כי 200 מיליון דולר מתוך 1.5 מיליארד שנאספו בוועידה, טרם התקבלו. "זהו משבר שמותח לחלוטין את יכולתנו. אני מודאגת מאד מהעלייה בעלויות. ביקשנו 1.5 מיליארד דולרים שישמשו בשישה החודשים הבאים. הנתונים ההם כבר לא מעודכנים".

סוגיה נוספת שנסקרה בפני מועצת הביטחון היא השימוש בפרקטיקות של אלימות מינית כחלק מלחמת האזרחים. זיינב חאווה בנגורה, הנציגה המיוחד של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בנושא עבירות מין בעימות, אמרה כי ישנו שימוש סיסטמתי באלימות מינית בסוריה, אך היא הוסיפה כי לא יכלה לשים ידה על מידע ממרבית האזורים הנשלטים על ידי קבוצות האופוזיציה. "אלימות מינית נגד נשים, נגד גברים, נגד ילדים וילדות, מתפשטת", היא אמרה לכתבים מחוץ למועצת האו"ם. "אלימות מינית, בייחוד כלפי גברים וילדים, היא צורה של הוצאת מידע בזמן מעצר". עוד הוסיפה בנגורה כי הקרבנות שנכלאו על ידי הממשלה מסרו לסוכנויות האו"ם כי אלימות מינית הייתה טכניקה להשגת מידע.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פליטים שברחו מסוריה במחנה אל-זעתרי, ירדן, אוגוסט 2012. רויטרס
מחנה פליטים בירדן/רויטרס

במקביל, פורסם הלילה ב"ניו יורק טיימס" כי ארה"ב מאמנת את המורדים הנלחמים נגד אסד בבסיס באזור סוריה, וכי וושינגטון צפויה לספק להם סיוע רפואי, מזון וציוד לא-קטלני. הצעד מהווה שינוי במדיניות ארה"ב, שעד כה נמנעה מלסייע ישירות למורדים, אלא עסקה בסיוע הומניטרי לאזרחים. מזכיר המדינה, ג'ון קרי, השוהה ברומא לרגל כינוס "ידידי סוריה", עשוי להודיע על המהלך כבר היום. מקורות בכירים הבהירו לעיתון כי ארה"ב לא תספק למורדים נשק או ציוד צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully