וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ופוטין הסכימו לפעול לסיום הסכסוך בסוריה

2.3.2013 / 1:41

בשיחת טלפון בין נשיא ארצות הברית לנשיא רוסיה אמרו השניים כי יש צורך ב"מהלך פוליטי מתקדם" בסוריה. עד כה לא הסכימו המנהיגים בנוגע לגורלו של נשיא סוריה, בשאר אסד

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הסכימו כי יש צורך ב"מהלך פוליטי מתקדם" להביא לסיום הסכסוך בסוריה – כך נמסר הלילה (שבת) מהבית הלבן. בשיחה טלפונית, שני הנשיאים הדגישו את החשיבות של שרי החוץ של המדינות, קרי ולברוב, שנפגשו בברלין בשבוע שעבר, ואת "המשך מעורבותם" בסוריה.

בהודעה מטעם הבית הלבן לא נמסרו פרטים נוספים על המשך הדיון בין אובמה ופוטין על המשבר בסוריה. במוסקבה ובוושינגטון דנים כבר זמן רב על גורלו של נשיא סוריה אסד. ארצות הברית טוענת כי יש להדיח אותו מתפקידו, אך רוסיה טענה כי עזיבתו את השלטון לא חייבת להיות תנאי מקדים להסדר.

בראיון לרשת אל-ערבייה אמר גנרל סורי בכיר שערק מכוחות אסד כי ארצות הברית ורוסיה קרובות להגיע להסכים שיביא לקץ הסכסוך במדינה. הגנרל מאנף טאלאס נועד אמש עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב במוסקבה והשניים דנו על פתרונות אפשריים למלחמת האזרחים בסוריה. "אני מצפה להתקדמות משמעותית בשיחות בין ארה"ב לרוסיה, להציל את העם הסורי מהמשבר", אמר טאלאס, שהסביר כי המדינות צריכות להסכים לגבי עמדותיהן בנושא. "העם הסורי סבל מאוד וצריך להקשיב לו. הנשיא חייב ללכת", הוסיף. טאלאס היה חבר במפלגת השלטון ובכיר בצבא סוריה עד שערק בחודש יולי 2012. הוא נחשב לבעל קשרים הדוקים עם משטרו של אסד ונחשב ל"יד ימינו של הנשיא".

אמש כבש צבאו של אסד כפר דרומית לעיר חלב ובכך נפתח קו אספקה לעיר הגדולה ביותר במדינה, שם הם נלחמים מול כוחות המורדים בשמונת החודשים האחרונים – כך מסר ארגון זכויות אדם באזור. הארגון דיווח כי כיבוש הכפר הוא בגדר השלב האחרון ליצירת תוואי צפונית לחלב, החיוני לכוחותיו של אסד, אשר איבדו את השליטה על חלק מהכביש הראשי מצפון-לדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully