וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מודה: "ישראל תקפה מרכז מחקר ליד דמשק"

ניר יהב וטל שלו

30.1.2013 / 23:17

צבא סוריה הודיע כי ישראל והמורדים שיתפו פעולה בתקיפה של "מכון מחקר" באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק. בהודעה נמסר כי שני פועלים נהרגו. המורדים: פיתחו במקום נשק כימי

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

צבא סוריה פרסם הערב (רביעי) הודעה שבה הודה כי ישראל תקפה בשטח המדינה ורמז כי הדבר בוצע בתיאום עם המורדים: "מטוסי קרב ישראליים חדרו לפנות בוקר למרחב האווירי הסורי וביצעו תקיפה ישירה של מרכז מחקר מדעי באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק. זאת לאחר שחוליות הטרור החמושות (המורדים - נ.י) נכשלו בניסיונן להיכנס במהלך החודשים האחרונים אל המרכז ולהשתלט עליו". בהודעת צבא סוריה לא נמסר באיזה "מרכז מחקרים" מדובר אולם נכתב כי אותו מרכז מדעי אחראי להגברת יכולות ההגנה. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו שני פועלים במרכז וחמישה נוספים נפצעו. "מטוסי הקרב הישראליים ביצעו את מתקפתם וגרמו לנזקים כבדים לרכוש. בנוסף הם הרסו כליל את המבנה וכן מרכז לפיתוח כלי רכב ומוסך ששכנו בסמוך", נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום התקיפה בג'מראיא בפרברי דמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר הבית הלבן: "תפנו שאלות לירושלים"

הצבא הסורי, הנאמן למשטרו הרופף של הנשיא, בשאר אסד, שלל את הדיווחים לפיהם מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו שיירה שנעה מסוריה ללבנון. "אנו חוזרים ואומרים שישראל תקפה מתקן שמטרתו היא חקר מדעי. זו הפרה בוטה של המרחב האווירי הסורי. לכולם ברור כעת שישראל היא זו שמפיקה את מירב התועלת מפעולות הטרור שמבוצעות בתוך סוריה ופוגעת בעם הסורי. היא מסייעת למדינות העוזרות לטרור, ובראשן טורקיה וקטאר", נכתב בהודעה. "המתקפה הבוטה הזו מצטרפת להיסטוריה הארוכה של מעשי פשע ומתקפות מצד ישראל נגד ערבים ומוסלמים. פעולות נפשעות אלו לא יחלישו את סוריה ולא יניאו את האזרחים הסורים מהמשך הסיוע לתנועות ההתנגדות ולסוגיות הערביות הצודקות ובראשן הסוגיה הפלסטינית".

בניגוד להודעה הרשמית של סוריה, גורמי אופוזיציה במדינה טוענים ש"מרכז המחקר" שהותקף משמש למעשה כאתר פיתוח או אחסון של נשק כימי. יש להדגיש גם כי אפשר שלמשטר הסורי אינטרס להבליט מידע כוזב כאילו הופצץ האתר ליד דמשק על אף שלפי שעה לא סופקה שום ראיה לכך, כדי להסיט את תשומת הלב מהאפשרות שהועלתה קודם לכן שבעצם הופצצה מטרה הקשורה להעברת נשק לחיזבאללה. לסוריה אין עניין להצטייר כמי שמעביר נשק, בין אם קונבנציונלי או בלתי קונבנציונלי, לארגון השיעי הלבנוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אזור התקיפה

גורמי ביטחון רשמיים באזור אמרו מוקדם יותר כי התקיפה שביצעה ישראל בסוריה סמוך לגבול לבנון, נועדה לפגוע במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה וכלל טילי נ"מ רוסיים מתקדמים מסוג SA-17 ש"משנים את כללי המשחק" - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, נשאל בתדרוך היומי על הדיווחים בנושא תקיפה של צה"ל בשיירת נשק בגבול לבנון סוריה ואמר כי "אין לי שום תגובה על הדיווח. אני מפנה אתכם לממשלת ישראל לגבי פעולה שהם נקטו או לא". זאת, על רקע מדיניות שתיקה בירושלים והדרג המדיני, שנמנעים מכל התייחסות לתקיפה.

בסיס של חיל האוויר הסורי בכפר א-גוטה שבפאתי דמשק, שחיילי הצבא הסורי גורשו ממנו על ידי המורדים. נובמבר 2102. רויטרס
בסיס של חיל האוויר הסורי בכפר א-גוטה שבפאתי דמשק, שחיילי הצבא הסורי גורשו ממנו על ידי המורדים. נובמבר 2102/רויטרס

גורם לבנוני אמר לאתר חדשות לבנוני כי השיירה שישראל התקיפה בסמוך לגבול לבנון-סוריה "נשאה נשק איכותי שהועבר לחיזבאללה". לדבריו, השיירה הותקפה בסמוך לאזור אל-קוסייר שבגבול סוריה-לבנון בעת שהייתה בדרכה לאזור אל-הרמל. אחר הצהריים טענה סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית כי הדיווח על התקיפה הוא "חסר יסוד". במקביל מסר גורם בכיר בכוחות הביטחון הלבנוניים לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי אין לו שום מידע על תקיפה ישראלית בגבול סוריה-לבנון. "עם זאת, יש לנו מידע על כך שכוח ישראלי נכנס לגבול בדרום לבנון למשך כמה דקות", אמר. חרף זאת, אמרו גורמים בצבא לבנון כי לא הייתה שום חדירה ישראלית קרקעית במהלך הלילה. דיפלומט מערבי ומקור ביטחוני יודעי דבר אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "צה"ל תקף הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון". "אין ספק שנרשמה פגיעה במטרה באזור הגבול", הוסיף המקור שסירב להזדהות בשל רגישות הנושא, ולא הוסיף מידע באשר ליעד שנפגע בתקיפה. רויטרס דיווחה עוד, כי אזרח סורי סיפר שאכן שמע פיצוץ עז בדרום המדינה.

יוסי מלמן השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון - 21:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully