וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מטורקיה: השוטרים ויתרו על האלות - וריססו גז לכל עבר

נבשין מנגה, סי-אן-אן טורק

1.6.2013 / 20:50

נבשין מנגה, מגישה בכירה בסי-אן-אן טורק כותבת בטור מיוחד לוואלה! חדשות על הדילמה של העיתונאים בין סיקור המחאות, ללקיחת חלק בהן. "מדובר במחאה בקנה מידה היסטורי"

בימים האחרונים מצאו עצמם העיתונאים בטורקיה בעמדה בעייתית למדי, כשחלקם סיקרו את המהומות האלימות באיסטנבול בהן השתתפו בעצמם. אחרים, שדיווחו ממוקדי המהומות, נתקלו מקרוב באלימות המשטרה וחלקם אף נפגעו מאלות או מירי גז פלפל. נבשין מנגה, מגישה בכירה בסי-אן-אן טורק, כותבת מאיסטנבול:

"היומיים האחרונים היו מהקשים ביותר שחוותי מבחינה מקצועית ואישית. היה קשה מאוד לצעוד ברחובות העיר. בכל פינה עמדו שוטרים. הם כבר ויתרו על השימוש באלות ולא הרביצו. הם פשוט ריססו את כל מי שעבר.

"בעיר יש מעין אווירת קרנבל. כולם נמצאים בחוץ. אנשים לא ישנים כבר כמה ימים. איש לא עוזב את הרחוב לפני השעה שתיים בלילה וצעירים שורקים זה לזה וצועקים "אל תלכו לישון". השימוש בגז מצד המשטרה כדי לפזר אותם כבר נעשה כל כך נפוץ, עד שהם נעשים חסינים אליו. אך חרף האווירה החגיגית, מדובר בהפגנות בעוצמה שלא ראיתי מעולם, ובוודאי שלא זכיתי לסקר כעיתונאית. ארבעה מעמיתיי לרשת נפגעו מירי גז פלפל.

עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון הטורקיים באיסטנבול, 1 ביוני 2013. רויטרס
גם עיתונאים נפגעו. כוחות המשטרה באיסטנבול, היום/רויטרס

"כיכר תקסים – שם מתקהלים המוחים - הפכה למוקד עלייה לרגל: באים לשם כדורגלנים וגם אנשי עסקים. מעולם לא ראיתי דבר כזה. גם בבירה אנקרה יש הפגנות סוערות המתמקדות במחאה אישית נגד ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, וכוחות כבדים של משטרה הוזרמו לעיר. מוקדם יותר היום נאם ארדואן בפני הציבור ונשבע להמשיך כמתוכנן בהפיכת פארק גזי באיסטנבול למרכז מסחרי, חרף המחאה העצומה שהתעוררה נגד המיזם. הציבור זעם למשמע הדברים, כבר אי אפשר להאמין למילה אחת של הפוליטיקאים.

הפעם הראשונה שהעם לוקח את הכוח בידיו

"אני חושבת, כעיתונאית, כי מדובר במחאה בקנה מידה היסטורי. בניגוד לדברי ארדואן בנאומו - כי המפגינים מובלים בידי קבוצות קיצוניות - זו הפעם הראשונה שהעם לוקח את הכוח בידיו. המפגינים לא מובלים בידי פוליטיקאים או בידי הצבא. הם הגיעו לכאן באופן עצמאי.

"ומה באשר לעתידו של ארדואן, שמבקש להכניס שינויים בחוקה שיאפשרו לו להתמנות לנשיא? אני מעריכה שההפגנות הן קו פרשת המים ביחס הציבורי אל המנהיג העוצמתי. המפגינים אומרים לארדואן – "אינך יכול לעשות הכל כפי שעשית עד עכשיו". כעת הם עשויים להתנגד למדיניות שלו לסוריה או ליחס שלו לישראל".


הביא לדפוס: אוריה כנף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013. AP
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון באיסטנבול, טורקיה, 31 במאי 2013/AP
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון הטורקיים באיסטנבול, 1 ביוני 2013. רויטרס
עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון הטורקיים באיסטנבול, 1 ביוני 2013/רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה באיסטנבול, 1 ביוני 2013. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה באיסטנבול, 1 ביוני 2013/רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה באיסטנבול, 1 ביוני 2013. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה באיסטנבול, 1 ביוני 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully