וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפסנג'אני נפסל מלהתמודד על הנשיאות באיראן

משה-חי הגיגת

21.5.2013 / 17:20

שעות לפני פרסום הרשימה הסופית של המועמדים בבחירות כבר דווח כי הרשימה מורכבת מאנשי המחנה השמרני בלבד. מועמדו של אחמדינג'ד, אספנדיאר רחים משאאי, אף הוא נפסל

באיראן פורסמה הערב (שלישי) הרשימה הסופית של המועמדים בבחירות לנשיאות. את הרשימה הרכיבו חברי מועצת שומרי החוקה לפי אישורו של המנהיג העליון עלי חמינאי. טרם פרסום הרשימה דלף ההרכב שלה לסוכנויות הידיעות באיראן, לפיו שמונה מועמדים בלבד יורשו להתמודד לנשיאות בחודש הבא.

הנשיא לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני לא נכלל ברשימת המועמדים. רפסנג'אני התלבט בשבועות האחרונים אם לכלול את שמו ברשימת המועמדים. בכל יום ניפקו מקורביו של רפסנג'אני הצהרה שונה, עד שביום שבת, ברגע האחרון, הגיש לבסוף את מועמדותו.


בחירות באיראן - סיקור מלא בוואלה חדשות

בחירות באיראן - מועמדים סופיים. AP
בחירות באיראן - מועמדים סופיים/AP

המועמדים הסופיים - בשורה העליונה, מימין לשמאל: גולאם-עלי חדאד-עאדל, מוחמד-באקר קאליבאף, מוחסן רזאאי ומוחמד גרזי.

בשורה השנייה, מימין לשמאל: סעיד ג'לילי, עלי אכבר ולאיתי, מוחמד רזא עארף וחסן רוחאני.

לפי הפרסום, בבחירות יתמודדו יועצו המדיני של חמינאי, עלי אכבר ולאיתי; גולאם-עלי חדאד-עאדל, לשעבר יו"ר המג'לס; ראש העיר טהרן מוחמד-באקר קאליבאף; מזכיר המועצה לביטחון לאומי והנציג לשיחות הגרעין, סעיד ג'לילי; סגן הנשיא לשעבר, מוחמד רזא עארף; מזכיר המועצה לאבטחת האינטרסים של המשטר, מוחסן רזאאי; המועמד העצמאי מוחמד גרזי; וחסן רוחאני, חבר מועצת המומחים וראש המכון למחקר אסטרטגי. מבין השמונה, רק עארף נחשב לנמנה על המחנה הרפורמיסטי. גרזי נחשב למועמד עצמאי.

לפי הידיעות הללו, כל המועמדים שהורשו להתמודד בבחירות הם אנשי המחנה השמרני. לאנשי המחנה הניאו-שמרני של הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'ד, אין אפוא מועמד ברשימה הסופית. זאת, לאחר שהמועמד מטעם הנשיא, אספנדיאר רחים משאאי, נפסל מלהתמודד. 686 גברים ונשים הגישו בחמשת הימים האחרונים את מועמדותם לתפקיד הנשיא הבא של הרפובליקה האיסלאמית. 30 נשים הגישו את מועמדותן, אך הן נפסלו מיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיח מרשימת המועמדים את אנשיו של הנשיא אחמדינג'ד. המנהיג העליון חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully