וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 האחים טבעו באשקלון - משפחתם תובעת מיליונים

רמי שני

19.5.2013 / 20:40

בני משפחת סראעיה הגישו תביעה בסך כ-20 מיליון שקלים נגד עיריית אשקלון, משרד הפנים וחברת ביטוח. לטענתם, העירייה פעלה ברשלנות ואילו משרד הפנים לא פיקח עליה

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(השר אהרונוביץ' בביקור ניחומים בבית המשפחה בחודש שעבר)

משפחת סראעיה מאזור נבטים שבנגב, ששלושה מבניה טבעו בחוף הים באשקלון בחג הפסח האחרון, הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בלוד תביעה על סך 20.86 מיליון שקלים נגד עיריית אשקלון, משרד הפנים וחברת ביטוח.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורך דין ירון הוברמן, טוענים בני המשפחה כי עיריית אשקלון נהגה ברשלנות בכך שלא הציבה פקחים בחוף הים, בעת שהתקיים בו אירוע המוני. בנוסף, הם טוענים, משרד הפנים לא פיקח על פעולות העירייה בחוף ולא מנע את טביעתם של השלושה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטענת המשפחה, עיריית אשקלון נהגה ברשלנות. שלושת האחים על רקע החוף בו טבעו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתב התביעה עולה כי עאטף סראעיה נכנס למים יחד עם אחיו המנוח סולימאן ב-28 במרץ האחרון, בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים. בשלב כלשהו, וכשהם סמוכים לחוף, החלו לסחוף אותם זרמים חזקים. בני משפחתם ששהו בחוף הבחינו במצוקתם ומיד נכנסו למים עוד שלושה אחים במטרה לחלצם: נהאד (שנהרג), סלימאן וסאלם. גם שלושת האחים שנכנסו בכדי לחלץ את הטובעים, נקלעו למצוקה כשהזרמים החזקים והמערבולות החלו לסחוף אותם.

בשלב זה הבחינו אנשים נוספים שהיו על החוף במצוקה ונחלצו לסייע לבני המשפחה הטובעים. האזרחים הצליחו לחלץ את סלימאן וסאלם, אולם שלושת האחרים נסחפו רחוק יותר ולא ניתן היה להצילם. רק כעבור דקות ארוכות הגיעו לחוף ציוותי הצלה וחיפוש אשר החלו מיד בניסיונות איתור הטובעים, אולם ללא הצלחה. גופותיהם של שלושת האחים נמצאו במים במהלך הימים הבאים.

כתב התביעה מפרט שורה ארוכה של טענות, כמו העדר הפרדה בין קו המים לחוף, אי מניעת רחצה בים והעדר מצילים בעת אירוע המוני שאורגן באמצעות עיריית אשקלון. המשפחה תובעת פיצויים ותשלומים בגין אובדני הכנסות עתידיים, תשלום עבור הוצאות קבורה, הנאות חיים שנמנעו מבני המשפחה שטבעו. טרם הוגשו כתבי הגנה.

חשש לחיי 3 בני משפחה שנסחפו לים. שי מכלוף
החיפושים אחר האחים/שי מכלוף

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "הטביעה ארעה בחוף אסור לרחצה בו מוצב שילוט המזהיר שהחוף אסור ברחצה. בנוסף, האירוע היה עוד בטרם החלה עונת הרחצה. משרד הפנים שב ומזכיר לא להיכנס לים ללא מציל". לטענת עיריית אשקלון, "האחריות במקרה של כניסה לים למרות האזהרות חלה על הטובע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully